• Johansson85

Undersökning av livmodern

Hej..

Är det någon som har gjort en undersökning på livmorden med hjälp av titthål?
    Gör det mycke ont efteråt?
    Ska nämligen göra en sådan undersökning i februari, så man undrar lite och är lite orolig..     

• Svar på tråden Undersökning av livmodern
  • Pimpinellan

Ja,2 ggr. Första gången hade jag svinont och skickades hem utan smärtstillande. Andra gången fick jag en hel arsenal redan före operationen och vaknade och mådde i princip bra. Lite småöm och svullen,men ingen direkt smärta. Ta stora resårbyxor med dig för man blåses upp och den svullnaden sitter i ett bra tag.

• Johansson85

Pimpinella..
    Tack för svaret =)..Får man vara så fräck och fråga.. Hur kom det sig att du gjorde en sådan undersökning?
    Vi försöker nämligen skaffa barn nr 2.. Och har försökt nu i nästan 2år, så de ska undersöka mig om jag har något fel på min livmoder..  

• Pimpinellan
    Johansson85 skrev 2013-01-17 17:15:26 följande:
    Pimpinella..
    Tack för svaret =)..Får man vara så fräck och fråga.. Hur kom det sig att du gjorde en sådan undersökning?
    Vi försöker nämligen skaffa barn nr 2.. Och har försökt nu i nästan 2år, så de ska undersöka mig om jag har något fel på min livmoder..  

Första gången för att kolla om jag hade endometrios och andra gången för att kolla äggledarpassagen. Antar att det är passagen du ska kolla också.
  • Johansson85

Min livmoder ser tydligen lite anorlunda ut menar läkaren. Å det va svårt att se på ultraljud exakt hur den ser ut, om det kan vara orsaken till att jag inte blir gravid..

• Pimpinellan
    Johansson85 skrev 2013-01-18 20:53:27 följande:

Min livmoder ser tydligen lite anorlunda ut menar läkaren. Å det va svårt att se på ultraljud exakt hur den ser ut, om det kan vara orsaken till att jag inte blir gravid..

Du har ju ett barn redan så det borde ju inte alls vara livmodern som ställer till det. Antar ni kollat allt det vanliga också och inte hittat nån förklaring?
  • Johansson85

Jupps vi har gjort en fullständig utredning och det är inget fel på någon av oss..Jag har spolats och ätit pergotime men det har inte hjälpt =(..

Svar på tråden Undersökning av livmodern