Sf-mått runt v24-25?
Ni som ligger runt v 24-25 och har varit och mätt er mage, vad ligger ert mått på? Jag/ många tycker jag har väldigt stor mage men har endast ett sf-mått på 23 cm. Roligt å höra vad ni andra har. :)
Ni som ligger runt v 24-25 och har varit och mätt er mage, vad ligger ert mått på? Jag/ många tycker jag har väldigt stor mage men har endast ett sf-mått på 23 cm. Roligt å höra vad ni andra har. :)
I vecka 24 hade jag 21 cm, kändes lite litet.
I vecka 25 hade jag ett mått på 22 cm. :)
V25 och sf mått på 26 =)
bm igår: v 26+0 å hade 25 cm sf så lillan växer på
Idag var jag hos Bm. Mitt sf mått i vecka 29 va 26 cm. Gränsen på för litet, så ska på tul i vecka 32.
Jag hade ett sf mått på 22 cm i vecka 26+0. Det var precis på den nedre normalkurvan.
Idax85: det va lite litet tycker jag. På förlossningen sa dom att man ska ligga Max två cm under den veckan man är i. Annars ska man följas upp till slutet av graviditeten.
Två till tre cm ska det stå.
tyckte oxå att det verkade litet, men enligt barnmorskan var det helt normalt och hon sa att det är vanligt om man är lång och smal som jag. bara man följer sin egen kurva, så är det ingen fara.
Hon ville nog inte göra dig orolig. Utan avvaktar tills nästa gång och kollar hur det är då. Om hon inte säger något då, tycker jag du ska be om ett tul.
fast jag låg ju trots allt på normalkurvan, så tror inte att det behövs nåt tul. bär dessutom barnet långt in i magen, så då är det ju inte så konstigt att måttet blir litet. alla kvinnor i min släkt har haft väldigt liten mage då de varit gravida och ändå fått normalstora bebisar, så är inte särskilt orolig.
Det är ju huvudsaken att du inte är orolig!
I vecka 24-25 hade jag ett sf mått på 19.
I vecka 24 hade jag sf-mått 23 cm. Nu i vecka 36 har jag 35 cm.
Hade lika i förra graviditeten och då födde jag en son som var helt normalstor. 51 cm och 3160 gram.
25+1 låd det på 25
Vecka 25+5 och sf 26
V 24+3 32cm
v 30+0, 28 cm
25+4 var sf måttet 24 cm