• Madelen21

Vi som väntar små Prinsar i sommar

Tänkte starta en tråd för oss som väntar små prinsar till sommaren.

Var på mitt rutin ul igår och vi kollade kön och vi väntar en PRINS <3 

Jag har 2 barn tidigare födda båda två i augusti 07 och 10.

här kan vi samlas och prata om allt mellan himmel och jord och dela med oss av inköps förslag mm.

Välkomna hit :) 

• Svar på tråden Vi som väntar små Prinsar i sommar
  • MissMe83

Angående foglossningar, jag har köpt en amningskudde! Den gör mina nätter så mycket bättre. Den är lång och format sig efter tyngden på den så den går att variera. Ofta ligger jag på höger sida med vänster ben över kudden. Men ibland har jag kudden utmed hela ryggen och sista biten av kudden mellan knäna. Väldigt skönt för ömma höfter och ryggar

• Vilgot o Lillpyret
    Linaaa87 skrev 2013-02-19 18:34:11 följande:

Vi har till 99% bestämt oss för & att de blir en liten Loa, eller ja har vetat de hela tiden ( e självklart att de e en Loa i magen ) men har äntligen fått med mig sambon till de också!
    Vilket fint namn! När vi väntade första barnet så bestämde vi att om det blev en flicka så skulle hon heta Lo. Det blev dock en Vilgot. 
  • Vilgot o Lillpyret
    MissMe83 skrev 2013-02-20 16:19:14 följande:
    Vilgot är jätte fint! Hmm det kanske man skulle sno
    Har inte ett enda namn
    Det får man. Vi är jättenöjda! Flört
  • regnskogen

Madelen21 - det gick bättre inatt, sov med ett tjockt täcke mellan benen, gjorde inte så ont att vända mig i sängen då :) tänkte bara fråga om du har gjort tacotårtan? Vi är väldigt sugna på tacos ikväll, men vill dock inte ha samma "tacos" som vi brukar ha.. Berättade för sambon att du hade gjort tacotårta, han blev intresserad på att prova och smaka :) så har du recept på det? Och hur smakade det? :)

• Madelen21

regnskogen: ja va var det jag sa :) riktigt gott faktiskt :) finns taco gratäng man kan göra med pasta oxå som är rätt så gott :) finns en mix från blå band man köper... fast mixen var inte så god.. så jag körde på vanliga taco mixen å så tillsatte jag det som stog på blåband mixen (minns inte vad det var nu) men de kan du oxå testa nån gång :) inte så tokigt de heller :)

• MissMe83

Vilgot och lillpyret: det gick inte hem hos maken Attans! Han säger nej till allt! Så frustrerande.
    Hans nya förslag är Josef , tycker det låter så gammalt! Mitt nya förslag är Jacob.
    Jag vill sonen ska heta Karl Jacob Hilding
    Med Jacob som tilltals namn. Karl är ett släkt namn på mannens sida alla män har med det i sitt namn. Hilding är min älskade farfars andra namn.

• MichelleRagnarsson

Jag hakar gärna på här.

Namnet är Michelle Engman (nyligen gift mig så Ragnarsson är mitt flicknamn). Är 23 år och bor i underbara Norrbotten. Ursprungligen ifrån Kalmar men efter gymnasiet hittade jag såklart kärleken 135 mil hemifrån och jag flyttade upp hit. Som jag tidigare nämnt gifte vi oss för 2 veckor sedan, var planerat bröllop i augusti innan vi fick veta att vi väntade en prins.

På vårat första UL i vecka 17 sa BM att hon tro sig se en snopp och en pung på våran lilla kille, ska på RUL på tisdag då vi ska kika igen för säkerhetsskull. Är beräknad den 12 juli och det är vårat första barn.

Har inte riktigt läst igenom vad som tidigare skrivits så säg till mig och jag tar upp något som redan nämnts :)

Mvh Michelle 

• MissMe83

Välkommen hit Michelle och grattis till giftermålet. Själv firar man 5 årig bröllopsdag i april, tiden rusar.
    Jag väntar vårt första barn, en kille beräknad 14 juni, i morgon går jag in i v 25 det går undan

• Vilgot o Lillpyret
    MissMe83 skrev 2013-02-22 10:30:59 följande:
    Vilgot och lillpyret: det gick inte hem hos maken Attans! Han säger nej till allt! Så frustrerande.
    Hans nya förslag är Josef , tycker det låter så gammalt! Mitt nya förslag är Jacob.
    Jag vill sonen ska heta Karl Jacob Hilding
    Med Jacob som tilltals namn. Karl är ett släkt namn på mannens sida alla män har med det i sitt namn. Hilding är min älskade farfars andra namn.
    Vad synd! Jag känner igen det där med att namn inte går hem hos maken, det är likadant här. Flört Men vi har i alla fall två namn som vi båda gillar. Jag trodde aldrig att vi skulle hitta något... Nu lutar det åt att lillkillen får heta Eskil eller Arvid. Hjärta

Fina namn! Särskilt Karl och Hilding. Karl heter min son (fast han stavas Carl).
  • Vilgot o Lillpyret
    MichelleRagnarsson skrev 2013-02-22 20:48:21 följande:
    Jag hakar gärna på här.

Namnet är Michelle Engman (nyligen gift mig så Ragnarsson är mitt flicknamn). Är 23 år och bor i underbara Norrbotten. Ursprungligen ifrån Kalmar men efter gymnasiet hittade jag såklart kärleken 135 mil hemifrån och jag flyttade upp hit. Som jag tidigare nämnt gifte vi oss för 2 veckor sedan, var planerat bröllop i augusti innan vi fick veta att vi väntade en prins.

På vårat första UL i vecka 17 sa BM att hon tro sig se en snopp och en pung på våran lilla kille, ska på RUL på tisdag då vi ska kika igen för säkerhetsskull. Är beräknad den 12 juli och det är vårat första barn.

Har inte riktigt läst igenom vad som tidigare skrivits så säg till mig och jag tar upp något som redan nämnts :)

Mvh Michelle 
    Välkommen!

Grattis till giftermålet och bebisen! Jag och maken firade tvåårig bröllopsdag i januari, kan inte förstå hur fort det har gått. Glad 
  • MichelleRagnarsson

Tack så himla mycket. Började känna mina första sparkar i tisdags kväll, nu känner jag buffar varje dag men min kära sambo har inte fått känna än :)

Tänkte dela en magbild  

• MichelleRagnarsson

(trycka posta inlägget istället för ladda upp bild)

Vecka 20 (19+4) på bilden.

Suttit och läst olika historior om att man först hört att man väntar en pojke men så är det en flicka. Känns ju inte som att de kan tro sig se en snopp och det inte var det, så är lite nervös inför tisdag. SJÄLVKLART är en flicka också lika välkommen som en pojke men könet är det minst viktiga, men det blev så personligt när man fick höra att hon trodde det var en pojke då hon trodde hon såg en snopp och en pung. Återstår alltså att se :D 

• Vilgot o Lillpyret
    MichelleRagnarsson skrev 2013-02-22 21:11:28 följande:
    (trycka posta inlägget istället för ladda upp bild)

Vecka 20 (19+4) på bilden.

Suttit och läst olika historior om att man först hört att man väntar en pojke men så är det en flicka. Känns ju inte som att de kan tro sig se en snopp och det inte var det, så är lite nervös inför tisdag. SJÄLVKLART är en flicka också lika välkommen som en pojke men könet är det minst viktiga, men det blev så personligt när man fick höra att hon trodde det var en pojke då hon trodde hon såg en snopp och en pung. Återstår alltså att se :D 

Fin mage! Spännande med ultraljudet på tisdag! Såg ni snopp/pung? Barnmorskan jag träffade letade länge, länge och tillslut sa hon att hon var säker på att det är en kille, dock såg inte jag någonting så jag litar inte 100 % på det. Då vi väntade sonen så syntes det tydligt vad det var. Glad För oss spelar det heller ingen roll med kön (så klart) men vi vill gärna veta säkert vad det är. 
  • MichelleRagnarsson
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-02-24 23:16:29 följande:
    Fin mage! Spännande med ultraljudet på tisdag! Såg ni snopp/pung? Barnmorskan jag träffade letade länge, länge och tillslut sa hon att hon var säker på att det är en kille, dock såg inte jag någonting så jag litar inte 100 % på det. Då vi väntade sonen så syntes det tydligt vad det var. Glad För oss spelar det heller ingen roll med kön (så klart) men vi vill gärna veta säkert vad det är. 
    Tack så mycket :) Nej vi såg ingen direkt snopp och pung men hon trodde hon såg och visade något som vi uppfattade som blurr bara, barnmorskan sa "jag tror detta är snoppen och detta är pungen men jag är inte säker, jag har haft fel förrut" så det ska bli spännande imorgon :) 
Svar på tråden Vi som väntar små Prinsar i sommar