Blankett för inkomst
Hej!
Jag väntar mitt andra barn och har fått hem en blankett som min arbetsgivare ska fylla i och som jag ska godkänna angående min inkomst. Eftersom jag arbetar åt en mindre arbetsgivare som inte har så stor erfarenhet kring försäkringsfrågor så vet jag att det gärna blir lite fel ibland. Därför hoppas jag få hjälp att att få information kring regler angående detta så att jag i slutändan får rätt ersättning.
Min situation är så att jag sedan mitt första barn fyllde 1 år (nu 2,5 år) varit oregelbundet föräldraledig. Vissa dagar har jag jobbat viss procent av dagar, ibland tagit hela dagar och fyller i dessa uppgifter i vårt tidsrapporteringssystem och jag har sedan fått motsvarande löneavdrag i timmar alt. dagar. Ex. har jag varit ledig i augusti 30 timmar, september 24 timmar, oktober 19 timmar, november 15 timmar. För att skydda min SGI tagit ut motsvarande tid som föräldrapeng.
Nu ska min arbetsgivare fylla i att jag varit tjänstledig under de senaste 12 månader och då antar jag de ska fylla i min tid för föräldraledighet. Eller är det inte så? Hur ska de då göra om den nu är oregelbunden?
Tack på förhand!