• Never ending story

Fan, Hjälp! råd.. utbildning o "ny gravid"

Hej... Jag har precis fått reda på att jag kommer in på en utbildning jag gjort massa prov för o få komma in på, o klarat mig vidare!

Problemet- är gravid i vecka 7+4 nu idag och utbildningen startar antingen vecka 7 eller v 9...

utbildningen kommer vara allt ifrån 12-25veckor... hinner jag det innan bebis kommer?    den här utbildningen kräver mycket utav mig.. och är en once in a life time grej.. jag mår så fruktansvärt dåligt! jag vill inte göra abort o min kille skulle bli förkrossad han med om jag gör en abort.. Men jag kan o vill inte sumpa den här chansen!

snälla hjälp mig.. kom med råd, tröst, erfarenheter, men framförallt, även om de kan bli hårda ord, var ärliga!

är abort min ända utväg?... känner panik... fruktansvärd panik..    

• Svar på tråden Fan, Hjälp! råd.. utbildning o "ny gravid"
  • niagara

Om du hinner? Det beror ju på när utbildningen startar och hur lång den är...

• Never ending story

Det skrev jag ju.. den börjar antingen vecka 7 el 9, lärarna ska bestämma det nästa v. och den är minst 12 o som mest 25v beroende på hur duktig man är.. hade det varit från vecka 9 o 132 veckor framåt så självklart, inga problem.. givetvis vet man ju aldrig hur man kommer o må, men får ju helt enkelt bita ihop.. men om den börjar senare o ja måste gå 20-25 v?? då lär man ju va i vecka 35-40... hur fanken ska de gå.. o utbildningen e dessutom 20mil hem ifrån

• Topcom

Varför skulle du inte kunna gå utbildningen?? Jag slutade min praktiktermin idag, är i v37, har alltså jobbat hela hösten så visst går det om man inte är en gnällspik :)

• KLAJSHUH

Klart det går! Jag va höggravid sista tiden av min utbildning. Födde fyra dagar innan vi slutade, men sista dagarna gjorde inget att jag missade. Fick mitt diplom o när mammaledigheten är slut är det bara leta nytt jobb så jag slipper mitt gamla. Haha

• Never ending story

Fan va grymma ni är tjejer! O grattis!! men va var det för utbildningar då? mitt kräver en del fysiska grejer.. tungt lastbils kort jag ska ta..

de blir sitta o plugga satan framför en dator i nskolan hela dagar o mycket prover, men de ja mest tänker på alla kundskaper... mekning upp o ner i lastbilen hela tiden, tunga lyft av/på lastningar..

o ja hoppas jävlar att man hinner innan man e i v 40 =S har inte räknat än.. men vi räknar de högsta då.. e i vecka 7+4 nu, säger 8.. utbildningen startar vecka 9 (asså vecka 9 i almanackan inte gravid vecka)
     o s¨å säger vi den håller på 25veckor då..  måste räkna haha.. får återkomma =P     

Svar på tråden Fan, Hjälp! råd.. utbildning o "ny gravid"