• Trolla02

Första mötet på tisdag.. *nervös*

På tisdag ska jag och sambo på första mötet på utredningen.. det är blandade känslor..
    Dels ska det blir sååå skönt efter 3års försök att få hjälp, men samtidigt är jag livrädd för att få svaret att jag aldrig kan bli mamma.. :(

Sambon ska lämna in sitt prov dagen innan.. men vad sker på själva första mötet?
    Hur fort brukar man komma igång med alla undersökningar osv??     

• Svar på tråden Första mötet på tisdag.. *nervös*
  • Pimpinellan

Första mötet är hälsosamtal och VUL på dig. Sen får du ta blodprov dag 3 och 21 och mannen lämna spermaprov. När alla svar kommit in får ni träffa läkaren för besked om vad som hittats-om nåt hittats-och vilken hjälp ni ska få. Väldigt få blir aldrig mamma,men man får vara öppen för alla vägar som finns till ett barn. NI har inget gjort än så misströsta inte före ni ens försökt med hjälp. Lycka till! Solig

• Trolla02

Dag 3 och Dag 21? Jag är ju redan inne på dag 6, hur gör de då? Ska man vänta ut då??

Jag är lite förkyld ska man boka om mötet då?? Är ju så förbannat lång väntetid:(

• Pimpinellan
    Trolla02 skrev 2013-01-18 19:06:04 följande:
    Dag 3 och Dag 21? Jag är ju redan inne på dag 6, hur gör de då? Ska man vänta ut då??

Jag är lite förkyld ska man boka om mötet då?? Är ju så förbannat lång väntetid:(

Då får du ta dag 21-provet denna cykel och dag 3-provet nästa cykel helt enkelt. Förkylning kvittar,den sitter ju inte där nere heller.Flört 
  • Trolla02

Nä det har du rätt i:)

VLU, är ett vaginalt ultraljud? Vad tittar de på då?

• Pimpinellan
    Trolla02 skrev 2013-01-19 14:36:43 följande:
    Nä det har du rätt i:)
    VLU, är ett vaginalt ultraljud? Vad tittar de på då?

VUL är vaginalt ultraljud ja. Då ser man livmoderns form och slemhinnan och äggstockarna och kan räkna antal synliga äggblåsor. PCO syns direkt också ifall man har det. Däremot syns ju inte äggledarna så ifall man inte hittar andra fel och ändå inte blir gravid på ett tag till bör man spola äggledarna för att kolla passagen.
Svar på tråden Första mötet på tisdag.. *nervös*