Sömntrassel kvällstid för 8-mån
Jag vet att det är separationsfas.. Men måste ha handfasta råd och tips från andra med samma erfarenhet.
Min 8-mån kille...
Somnar så lätt i sin säng runt 20.00-20.30
Sen, efter den klassiska halvtimmen, i skarven, vaknar han och vill inte sova mer. Han är skittrött men skriker o skriker tills han får komma upp. Komma ut till oss i tv-rummet eller så får någon av oss ta det "roliga" passet, ta upp han i vår säng. Sen ligga o vakta så han inte vaknar o börja krypa i sängen, tills den andre kommit in för o sova. Då fungerar vi ju som murar.
Men ibland funkar omnattningen, MEN han vaknar ALLTID flera gånger fram till 22-23...Det kan handla om 4-5 ggr! (Ca en gång var 20-30 min) O oftast har han nappen i, och allt verkar vara i sin ordning.
Hans dagar:
ca 8:30 uppstig
Sova 11 (ibland 1,5 h eller 30 min, lite olika)
Sova 14-16 eller 15:30-16 (beror på, har han kort vila på fm, blir det långt här och vice versa)
Men efter 16 får han inte sova. Alltså 4 h vakentid! Han pallar annars bara ca 2-2,5.
Välling ca 30 min innan Godnatt.
Var är felet? Varför vaknar han och är såååå orolig på senkvällen?
Tips! Och vi vill ju ha han i spjälsängen. Han är en fena på att krypa.
Samt viktigt!!!
Han har alltid betett sig såhär, orolig på senkvällen. Innan har vi samsovit, men det går inte längre. Han är alldeles för duktig på att krypa och vi kan inte gå o lägga oss 20.
SNälla, tips!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-18 22:08
ska tillägga.
När han lagt sig kl 20..
Då får vi ju ändå hålla på konstant med nattningar fram till 22-23. Det måste sjungas o buffas lätt i rumpen, smeka kind. Så det tar en stund o söva han varje gång.