Jag tror att mitt ex har problem med simmarna men....
Såg en tråd här om fertilitetsproblem och det fick mig att fundera.. Jag hade oskyddat sex med min fd pojkvän i 7 års tid (dock ej varje månad men ändå).. Blev aldrig gravid. Vi försökte visserligen inte heller men det borde ju ha blivit något i alla fall liksom i och med att han kom i mig nästan varje gång vi hade sex. I alla fall, vi gjorde slut och jag träffade en ny kille och vi skyddade oss tills det var dags för bebisverkstad - lyckades på första försöket. Jag har också blivit gravid innan mitt ex 2 ggr trots p-piller samt avbrutet samlag men var då tonåring och gjorde abort.
Min fråga är nu: Borde jag berätta för mitt ex att han kan ha problem med simmarna? Vi har ingen kontakt idag (dock ej ovänner eller något sådant) och han vet ej om att jag väntar barn.
Min spontana tanke är att jag inte har med saken att göra men han är en bra kille, jag vet att han vill ha barn i framtiden och jag är orolig för att han ska vänta för länge med bebisverkstaden (tex. tills hans nuvarande tjej är typ 31-36 år) och upptäcka problemet försent och aldrig få chansen att bli pappa..
Så vad tycker ni att jag ska göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-19 02:03
Tack alla som svarat!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-19 02:04
Jag vet ju nu inte om de har planer på bebisverkstad ens men jag gjorde i alla fall så att jag skickade ett mail nu och skrev att jag bara ville säga hej och att jag hoppas att han mår bra, berättade att mitt syskon har fått barn (samt bifogade bild) och skrev lite allmänt och ytligt bara. Jag sa inget om att vi väntar barn eller mina misstankar om hans simmare, om han svarar så kanske jag säger att jag är gravid och inte mer än så.. Han är ganska smart så han kan ju klura ut det på egen hand i såna fall.. Jag tror det blir bra och smidigt!