• Emelielundin01

Ska jag säga ifrån?

Är separerad från dotterns pappa och vi har båda sedan ett år tillbaka nya förhållanden båda två! Dottern bor varannan vecka hos vardera och de fungerar super bra! Kontakten mellan mig och pappa fungerar men där är vissa saker jag inte tycker är rätt! På söndagar har vi den dagen vi berättar hur veckan har varit och om något speciellt har hänt, via sms! Detta är uppskattat av båda parter och fungerar! Men är de okej att de är pappans flickvän som skickar de där smset? De är ju faktiskt pappans ansvar. Och de här med regler som gäller barnet, vad är bäst? Att sätta gemensamma regler som är st för barnet eller hur gör ni?

• Svar på tråden Ska jag säga ifrån?
  • MrsKnapa

Deär väl upp till dig vad du tycker, jag kan ju tycka att de kan vara ett bra sätt att ha tjejen delaktig, är hon bra med erat barn? Då skulle jag bara tacksam att hon ville ta sig den tiden!! För som ja förstår funkar de bra annars!?
    Vad gäller regler så i stora drag tex inte svära slåss etc kan man ju vara enade om. Men annars ha du dina regler hemma o han sina regler!! Barn är anpassningsbara

• Labolina

För mig låter det helt crazy. Men om det är så att pappan uppenbarligen inte bryr sig tillräckligt kanske man får vara glad över att hon engagerar sig i alla fall. Och som du säger så fungerar allt bra, så kanske dunt att klaga då (säger jag rent objektivt, hade det gällt mina egna barn hade jag gått i taket kanske).

• La Lola

Spelar det nån större roll vem som skickar informationen och isf varför?
    Dock förstår jag inte varför ni inte pratar med varann i telefon istället.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • listo

Är det viktigast att få veta vad som hänt under veckan, eller VEM som meddelar det? Om det nu är tjejen som skriver, visst kan du säga ifrån. Det som då möjligen händer är att det är hon som fortsätter skriva, men att det skickas från hans telefon istället. Är det bättre?
    Alternativt att du får ett kasst meddelande som inte säger så mycket, för att han inte tycker att han kan formulera veckan i ett sms, något som hon kanske är bättre på och det är därför de valt att göra så?

Jag kan känna lite: välj dina strider och fundera på vad syftet egentligen är. Är det verkligen något negativt att pappans flickvän, som ert barn bor hos hälften av tiden, är engagerad och bryr sig om ert barn?

• BELLAm2

Ser ett problem i att ha exakt samma regler hos båda. Vad gör man med gemensamma barns regler? Då krävs ju i extremfallen att ens nuvarande sambo tycker likadant som exet. Och vid ytterligare separation-ska syskonen ha olika regler hos tex mamman beroende på vem som är pappan?

Svar på tråden Ska jag säga ifrån?