• Anonym (kränkt o sårad)

Hur ska jag kunna gå vidare?

Känner mig så oerhört kränkt och sårad och vet inte hur jag ska kunna gå vidare och åter kunna lita på min man. 
    Jag har upptäckt att han kontaktat kvinnor via nätet, utgett sig för att vara singel och sagt till dem att de är så vackra osv. och bett dem lägga upp fler foton på sig. Min man säger att han är ledsen för det han gjort men att det inte betydde något för honom, att han ju inte har gjort något fysiskt. Men för mig så betyder detta oerhört mycket, jag känner mig så fruktansvärt kränkt och sviken, som att jag inte duger. Han har varit känslomässigt otrogen mot mig och det smärtar mig lika mycket som om det hade varit fysiskt - och det vet han, det visste han att jag känner så även innan han gjorde det.
    Jag har också för många år sedan upptäckt att han gömt porrtidningar. Det värsta är att han först blånekade och ljög mig rakt upp i ansiktet. 
    Är det så att män i allmänhet har ett behov av att flirta och titta på nakna kvinnor trots att de lever i en relation? Eller är det ett varningstecken det som min man har gjort? Min man har gråtande bett om förlåtelse och vill att vi ska fortsätta som förut - men jag vet inte hur jag ska komma över detta. Jag tänker på det varje gång han tar i mig, kramar mig- varje gång han sitter vid datorn undrar jag vem han kanske chattar med.......är det värt att leva så? Jag vill ju vara DEN ENDA, hans stora kärlek.

• Svar på tråden Hur ska jag kunna gå vidare?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tror inte att män i allmänhet har ett behov av att flirta och titta på nakna kvinnor. Vad han har gjort har verkligen gjort dig illa. Om han, som han har gjort, haft kontakt med andra kvinnor är det vanligt att man också stänger av sin partner känslomässigt. Detta har du nog känt av. Han behöver våga att prata med dig om sina behov  men även om sådant som oroar honom så ni kan komma varandra närmare. Det tar tid att komma över en otrohet och jag hoppas att han är beredd att kämpa för dig.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Hur ska jag kunna gå vidare?