• MajaMu

Vad gör ni för att stå ut med saknaden när barnen är hos den andre?

Jag separerande från min exman i somras och har barnen på halvtid. Första tiden gick bra, det var mycket att fixa med lägenheten och det var inte vinter (lättare att vara ute, träffa folk etc) men nu känner jag mig så otroligt ensam emellanåt när barnen är hos pappan. Skrev till och med in mig på en datingsite härom veckan men har sedan dess insett att jag egentligen inte är så intresserad av ett förhållande - det är ju barnen jag saknar, inte en man (det kommer nog så småningom men än så länge trivs jag med att vara singel). Helgerna är värst, igår kunde jag inte sluta gråta tills jag fick tag på en kompis som drog med mig ut på långpromenad. Ska själv ut och gå snart men tänkte först höra vad ni andra, som har barn på deltid, gör för att dämpa tomheten.

• Svar på tråden Vad gör ni för att stå ut med saknaden när barnen är hos den andre?
  • PoL

Bra fråga! Shoppa, upptäck nya affärer, hitta ny hobby, pyssla, gör scrapbookalbum med foton till barnen alt kort att ge bort vid födelsedagar mm, träffa vänner, resa till vänner som bor längre bort. Ja, det är vad jag har gjort iaf. Men det är svårt. Frågan är om saknaden någonsin försvinner?

• LindoreTheo

Har samma probem själv.. Som dom säger saker å ting blir lättare med tiden men svårt å tro det när man är där.
    Som sagt hitta en hobby som man kan lägga ner tid på, göra dom saker som man inte hinner med när man har dom trollet. :)

Sen får man på något sätt säkra sig med att barnen/barnet har det lika bra hos den andra. Kanske gör det saken lättare. Fast som sagt Tung Tung-
    /L    

• En till mamma

nu vet jag inte vad du jobbar med, men en bekant till mig jobbar långa dagar den veckan hon är barnledig, för att sedan kunna vara hemma och umgås med barnen den veckan hon har dem. vara hemme när de åker till skolan och vara hemma när de kommer hem.

på detta sätt så går veckan snabbare när hon inte har barnen, jobbar även extra ibland på helgerna och lägger undan för att kunna åka på en utlandssemester varje år.    

• Fantastiskaliv

träffa folk! aktivera dig! 

Svar på tråden Vad gör ni för att stå ut med saknaden när barnen är hos den andre?