• Anonym (Hur göra?)

Sex med familjehemspappa?

Flyttade till ett familjehem för några år sen. Ganska snart började jag få blickar från pappan. Tillslut hade vi sex. Både när han var nykter och onykter. Jag sa inte nej, i rädsla för att att han skulle köra på ändå. Har blivit utsatt för övergrepp tidigare. Efter några månader sa jag dock ifrån av respekt för fostermamman. Han respekterade det och allt upphörde. Fosterhemsmamman misstänkte och frågade flera gånger men både han och jag nekade. Jag skämdes. Flyttade efter några år därifrån men hade fortfarande en okej kontakt med familjehemmet.
    Sen började jag få massa sms en kväll. Det fortsatte hela natten och på morgonen sa han att han tydligen skrivit till fel person, vilket jag vet att han inte gjorde.
    Berättade sen för fostermamman om allt när hon frågade. Hon sa att hon skulle lämna honom på en gång.. Jag var ju bara 14 när allt började.
    Sen stack han till sitt hemland när hon konfronterade honom.
    Sen var jag hemma hos henne och fick återigen berätta om allt för deras gemensama vän. Hon ville ha honom på sin sida som stöd vilket jag kan förstå. Men då kretsade typ hela samtalet om hur dom kunde få tillbaka honom till Sverige och att dom ville att han skulle få hjälp då han har inte bara ett sexmissbruk utan även alkohol och spelmissbruk. Blev rätt ledsen för jag tycker ju om henne, men kommer inte kunna ha kontakt med dom om han kommer tillbaka.. Skulle inte klara det. Det spelade tydligen ingen roll.. Hon ville ha honom tillbaka.

Berättade slutligen för min pojkvän som stöttar mig helt, men han tycker att jag ska säga upp all kontakt med dom och anmäla dom. För dom bör inte ha fler placeringar hos sig. Dom har det som ett heltidsjobb, och han har ju säkerligen utsatt fler.
    Vad tycker ni? Vill ju inte skapa massa bråk och konflikter.. Men tänk om andra blir utsatts om han kommer tillbaka? Hjälp?

Ursäkta för ett långt rörigt och sammanhängande inlägg.. Rörigt i mitt huvud nu med..

• Svar på tråden Sex med familjehemspappa?
  • Anonym (Anmäl!)

Vadå bevis? Är du ärlig så låter du utredarna ta hand om processen!

• Anonym (Hur göra?)

Klart jag är ärlig, men jag har gått igenom en jobbig anmälan förut som lades ner i brist på bevis.. Vet inte om jag klarar det igen..

• Anonym (Hur göra?)

Det är nog mest därför jag tvekar nu.. Vill inte skapa bråk och konflikter "i onödan" han kanske inte ens är i Sverige, eller planerar att komma tillbaka?

• Julia 908

Anmäl, gumman. Du har ingen skyldighet eller plikt att ligga med nån bara för att han ville det och du kände dig undergiven och bodde hos dom. Fick du nåt för det? Du behöver inga bevis för att ta upp det med soc och känn ingen sorg över det. Karlar kan va svin men långt ifrån alla. Hoppas du hittar ett bättre hem annars är du välkommen till mig :). Karl fri nu men hade en underbar man. Ta inte skit och var försiktig. Lycka till

• Anonym (Hur göra?)

Nej.. Jag fick inget för det.. Mer än att han inte berättade för fosterhemsmamman när han visste att jag skulle iväg och festa och hade alkohol och sånt..

Nu har jag ju äntligen flyttat till eget, så allt är lugnt i dagsläget mer än att jag har dåligt samvete över andra placeringar.. Trots att familjehemsmamman är underbar som person så är dom väl inte världens bästa direkt.. Hon och mannen har alltid bråkat massor, han sticker när han känner för det och då blev vi "mogna" i familjehemmet psykologer. Dom åker utomlands varje sommar och då får ungdomarna supa fritt, det gör för övrigt dom också utomlands..

• Anonym (Hur göra?)

Om jag nu ska anmäla, vart gör jag det då? Dom tar emot placeringar från hela landet så jag vet inte vilka man borde ringa? Och spelar det någon roll ifall han är utomlands? Eller blir det bara nerlagt då?

• Thaleya1
    Andromeda skrev 2013-01-20 18:14:50 följande:
    ANMÄL! Jag är så ledsen ts för att du har blivit utsatt för det här, du skulle ha varit trygg där och istället blev du utnyttjad. Att din fostermamma vill ha tillbaka honom och tydligen inte har några problem med att ta in andra barn som han antagligen kan utnyttja visar vilken sorts person hon är. Hon är inget offer och det är tamjefan inte synd om henne på något vis. 
    Anmäl honom TS, rikta dig till soc och ta kontakt med polisen.

Jag vet inte om det spelar roll om han är utomlands, men det borde inte spela sån stor roll för dig. Anmäl och lämna det bakom dig.

Ring 11414 ikväll.
  • Anonym (Hur göra?)

Soc.. I vår kommun?

• Anonym (Hur göra?)

Eller i min hemkommun? Skulle jag ju skriva i förra inlägget..

• Thaleya1
    Anonym (Hur göra?) skrev 2013-01-20 21:05:26 följande:
    Eller i min hemkommun? Skulle jag ju skriva i förra inlägget..
    jag vet faktiskt inte jag har aldrig ringt till soc, förmodligen så kommer de att slussa dig vidare om du ringer och frågar och hamnar fel. Till slut hamnar du hos rätt person.

Har du ingen kontaktperson eller något som det är med tanke på att du bor i familjehem?
  • Tealhawk

ANMÄL HONOM!! Vidrigare människor finns det inte än de som utnyttjar de redan utsatta. Oavsett om anmälan leder till något fängelsestraff för honom så lär han bli av med sin familjehemslicens så han aldrig kan göra om samma sak mot någon annan.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Hur göra?)
    Thaleya1 skrev 2013-01-20 21:06:36 följande:
    jag vet faktiskt inte jag har aldrig ringt till soc, förmodligen så kommer de att slussa dig vidare om du ringer och frågar och hamnar fel. Till slut hamnar du hos rätt person.

Har du ingen kontaktperson eller något som det är med tanke på att du bor i familjehem?

Jag bor ju som sagt inte i familjehem längre, jag är myndig och flyttat till eget sen snart två år tillbaka.. Har dock haft kontakt med familjehemmet sen dess.. Vi bor typ grannar..

Ringer socialtjänsten i morgon!
  • Thaleya1
    Anonym (Hur göra?) skrev 2013-01-20 21:14:53 följande:

Jag bor ju som sagt inte i familjehem längre, jag är myndig och flyttat till eget sen snart två år tillbaka.. Har dock haft kontakt med familjehemmet sen dess.. Vi bor typ grannar..
    Ja gör det! Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anmäl!)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2013-01-20 21:14:53 följande:

Bra, superbra!
Svar på tråden Sex med familjehemspappa?