Hur klarar ni flera födoämnesallergier i en och samma familj?
För några år sedan fick jag glutenintolerans. Bestämde mig genast för att det inte skulle vara ett hinder för mig i vardagen utan bara gilla läget och äta glutenfritt liksom. Lite knöligt är det allt att jag ofta måste laga flera rätter eftersom jag inte alltid tål det jag lagar till övriga familjen. Nu verkar det som att våran lille på 8 månader har komjölksproteinallergi. Det innebär att jag kommer att börja laga tre rätter till samtliga måltider. Hur ska det gå till? Har ju bara en spis och en ugn liksom? Och hur hinner man? Om vi tex ska äta pannkaka måste jag laga tre stycken och då tar det ju halva kvällen innan alla har fått sin middag. Man jobbar ju på dagarna och på kvällarna är det skjutsningar, aktiviteter och läxor. Hur hinner man med det när man mest måste stå och laga mat. Just nu tycker jag att det känns jättejobbigt och känner mig gnällig, förlåt! Hur gör ni andra som har flera olika födoämnesallergier i familjen? Snälla, jag skulle vilja ha alla era tips på hur man ska fixa det! Tack på förhand!