• Anonym (Ägglossning)

Ägglossning med Pergotime. *bild*

Hej!

Jag har varit utan p piller sedan augusti.
    Hade mens i oktober.. om man nu kan räkna det som mens.. var mer blodblandade flytningar i 2 veckor.

Efter det hade jag inte mens,, Förrens nu

Precis lagom till att jag skulle på gynundersökning och spolning av Äggledare.

I samband med besöket konstaterades att jag inte hade ÄL, eftersom jag tagit blodprov som visat detta.
    Jag fick redan samma dag som besöket börja med Pergotime i 5 dagar. Han räknade lite och "låtsades" att jag var på mensdag 5.

Nu är tabletterna slut och jag beräknas ha ÄL denna veckan om Pergotime hjälper mig.
    Gyn ville att vi skulle ha samlag 22, 24, 26 jan.

Jag tog ett ÄL test idag och fick testsvar enligt bild nedan.

Frågan är nu..

Är detta ett tecken på att ÄL är/kan vara på gång?
    Tycker nog att det är inte riktigt så starkt som de borde vara.. men aldrig haft så här starkt svar innan.
    Det översta testet är sedan några dagar tillbaka. Det understa från idag.

Men min STORA problem är nu då att min MENS fortfarande håller på..! Kan jag ha ÄL ändå? Kan man ha sex då??

Typiskt oxå att min sambo gått och blivit förkyld/influensa... SÅ ledsen.

Nån som vet??

Tack!

• Svar på tråden Ägglossning med Pergotime. *bild*
  • Anonym (Ägglossning)

Kan det vara möjligt att jag trots detta testsvar på bilden hade ÄL i tisdags? Ingen av de andra dagarna fick jag ett så starkt svar på testet. Om det nu är så, så är det en vecka sendan. Jag har mkt molvärk hela tiden. Mina bröstvårtor är ömma. Kändes som stickningar igår när jag skulle sova. Och värk bak i ryggen. Mådde lite lite illa i morse när jag vaknade oxå. Även om jag nu skulle haft ÄL i tisdags så måste det väl vara tidigt än att känna av symptom? När kan man testa som tidigast? BIM borde ju vara runt andra helgen i feb om min app säger rätt. Konstigt!

• Anonym (Ägglossning)

Kan tillägga att vi hade sex fred innan ÄL isf samt , tors, fred efter ÄL om den nu skedde på tisdagen.

• Anonym (kloss)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2013-01-29 10:59:37 följande:
    Kan det vara möjligt att jag trots detta testsvar på bilden hade ÄL i tisdags? Ingen av de andra dagarna fick jag ett så starkt svar på testet. Om det nu är så, så är det en vecka sendan. Jag har mkt molvärk hela tiden. Mina bröstvårtor är ömma. Kändes som stickningar igår när jag skulle sova. Och värk bak i ryggen. Mådde lite lite illa i morse när jag vaknade oxå. Även om jag nu skulle haft ÄL i tisdags så måste det väl vara tidigt än att känna av symptom? När kan man testa som tidigast? BIM borde ju vara runt andra helgen i feb om min app säger rätt. Konstigt!
    Jag kan bara utgå från mig själv, men mina Äl-stickor ger utslag när jag har mens! Kanske därför det nedersta testet är starkare än det andra.
  • Anonym (Ägglossning)
    Anonym (kloss) skrev 2013-01-29 11:04:42 följande:
    Jag kan bara utgå från mig själv, men mina Äl-stickor ger utslag när jag har mens! Kanske därför det nedersta testet är starkare än det andra.

Båda testen är tagna under mens. Det översta tidigare. När jag ätit pergotime i kanske 3 dagar. Det understa när jag ätit klart kuren. Och sen två dagar senare. Hmm. Väldigt konstigt. Men inte kan man väl känna symptom redan?
  • semlorna

ÄL sker väl oftast inte förrän ungefär en vecka efter avslutad kur? Har för mig att det var det min läkare sa till mig när jag åt det. Försök att ta det lite lugnt, du får ÄL när du får det. Kan ni inte ha sex även om du blöder? Kanske kan tempning vara något för dig?

• Anonym (Ägglossning)
    semlorna skrev 2013-01-29 11:24:29 följande:
    ÄL sker väl oftast inte förrän ungefär en vecka efter avslutad kur? Har för mig att det var det min läkare sa till mig när jag åt det. Försök att ta det lite lugnt, du får ÄL när du får det. Kan ni inte ha sex även om du blöder? Kanske kan tempning vara något för dig?

Är inte säker när ÄL sker efter pergotime. Gyn ville att man skulle ha samlag vissa dagar ju. Antagligen för att ÄL kan ske då. Du menar att kolla temp innan man stiger upp? De ska jag nog testa på faktiskt. Inte tänkt tanken på de! :) Vi får väl se hur detta slutar. Annars hoppas vi på nästa omgång. Blir dock en månad utan pergotime nu, sen en jur. Igen. Tack!
  • semlorna
    Anonym (Ägglossning) skrev 2013-01-29 11:38:57 följande:

Är inte säker när ÄL sker efter pergotime. Gyn ville att man skulle ha samlag vissa dagar ju. Antagligen för att ÄL kan ske då. Du menar att kolla temp innan man stiger upp? De ska jag nog testa på faktiskt. Inte tänkt tanken på de! :) Vi får väl se hur detta slutar. Annars hoppas vi på nästa omgång. Blir dock en månad utan pergotime nu, sen en jur. Igen. Tack!

Det är såklart individuellt när ÄL sker efter pergo men jag har svårt att tro att det sker såpass fort efter avslutad kur om du inte normalt har tidig ÄL. Jag som normalt har ÄL dag 10 fick det dag 13 när jag åt pergo. Alltså 8 dagar efter avslutad kur och det verkar vanligt att ÄL sker lite senare än normalt.

Vilken dag i cykeln började du äta pergo på? 
  • Anonym (Ägglossning)
    semlorna skrev 2013-01-29 11:47:05 följande:
    Det är såklart individuellt när ÄL sker efter pergo men jag har svårt att tro att det sker såpass fort efter avslutad kur om du inte normalt har tidig ÄL. Jag som normalt har ÄL dag 10 fick det dag 13 när jag åt pergo. Alltså 8 dagar efter avslutad kur och det verkar vanligt att ÄL sker lite senare än normalt. Vilken dag i cykeln började du äta pergo på? 

Eftersom jag inte haft någon mens efter P piller så se det svårt att veta vart i cykeln jag var. Men jag hade börjat få lite mens liknande när jag var hos gynekologen. Så han satte att jag var på dag 5 redan samma dag jag var där. Fick äta pergotime i 5 dagar. Jag har inte någon egen ägglossning. Så därför svårt att veta allt detta med ÄL. De kan ju hända att jag var längre fram i cykeln än 5 dagar när jag började med kuren. ?
  • semlorna
    Anonym (Ägglossning) skrev 2013-01-29 12:01:57 följande:

Eftersom jag inte haft någon mens efter P piller så se det svårt att veta vart i cykeln jag var. Men jag hade börjat få lite mens liknande när jag var hos gynekologen. Så han satte att jag var på dag 5 redan samma dag jag var där. Fick äta pergotime i 5 dagar. Jag har inte någon egen ägglossning. Så därför svårt att veta allt detta med ÄL. De kan ju hända att jag var längre fram i cykeln än 5 dagar när jag började med kuren. ?
    Fick du inte något som satte igång blödning innan du fick pergo då? Konstigt får jag säga.
  • Anonym (Ägglossning)
    semlorna skrev 2013-01-29 12:24:14 följande:
    Fick du inte något som satte igång blödning innan du fick pergo då? Konstigt får jag säga.

Nä de fick jag inte. Konstigt nog. Men "tur" satte den igång sig självt efter äggledar spolningen :S
Svar på tråden Ägglossning med Pergotime. *bild*