Kajsa, Alva, Emma eller Lovisa?
Som rubriken lyder, vilket av namnen tycker ni bäst om? Varför? Varför inte? Rangordna gärna :) Kajsa, Alva, Emma, Lovisa Tack!
Som rubriken lyder, vilket av namnen tycker ni bäst om? Varför? Varför inte? Rangordna gärna :) Kajsa, Alva, Emma, Lovisa Tack!
Emma först, pga min dotter har det namnet :)
Alva,Kajsa och Lovisa kommer så enligt mig.
Lovisa, vackrast och klassiskt
Emma, helt klart. Kajsa gillar jag inte alls. De andra är okej förutom att Lovisa låter lite... spetsigt på nåt vis.
Så:
Emma
Alva
Lovisa
Kajsa
Lovisa =)
Lovisa, dotterns andra namn. Kajsa, Alva & Emma
Lovisa! Det vackraste namnet nånsin! / Lovisas mamma.
Kajsa skulle jag välja, gulligt och inte lika vanligt som de andra. Alva heter ju var och varannan =)
Kajsa sist!!
Lovisa tycker jag bäst om i den listan. Heter själv Emma och det har legat typ 5-i-topp sedan jag föddes -82. Det har varit såååååå tråkigt att alltid ha fått heta "Emma P" eller "Emma 1" bara för att det funnits tre andra Emmor i samma klass/grupp. Jag har aldrig varit ensam om namnet och har ändå gått på totalt 5 olika skolor och diverse utbildningar och ganska många olika jobb.
Alva!
Tack för alla svar!! När det gäller namn så har ju alla olika associationer vilket såklart avgör vad man känner för namnen. Tar gärna emot mer :)
Jag gillar alla namnen på listan. Mest tycker jag nog om Emma. Enkelt, rent och mjukt.
Alva och Lovisa är jättefina namn tycker jag :)