• Anonym

Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)

hej på er.
    Jag vet att många kommer bli sura nu men min fru har helt tappat vad hon hade. Hon har gått upp väldigt mycket i vikt, fått glasögon och är allmänt sunkig. Bryr sig inte om kläder eller smink längre, går bara runt i flottigt hår och slitna mysdresser. Har försökt prata med henne om att anstränga sig iallafall lite.
    Hon är inte den jag gifte mig med längre, helt förfallen. Jag har svårt att ens få upp den nu för tiden.
    Hon var en riktig pingla när vi gifte oss, känner mig lite snopen.
    Jag skäms många ggr över henne pga bristande hygien och totala förfall.
    Varför låter många bli att ta hand om sig själva när dem gift sig?

• Svar på tråden Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)
  • Anonym

Förstår inte riktigt vad hennes glasögon har med saken att göra. Hon har väl fått dom för att se bättre?

• mycketsaft
    Anonym skrev 2013-01-22 18:47:29 följande:
    klart att jag har problem med att se min annars så vackra fru helt tappa allt. det var inte en tjock flottig ovårdad kvinna jag valde att gifta mig med men sen fick jag det ändå. Varför inte bry sig lite mer om att hålla sig lite i trim. det gjorde hon förut ju.
    Det är fortfarande samma person det vet jag men ärligt talat så tycker jag att det är skitjobbigt att hon förändrats så utseendemässigt.

När hygienen börjar svikta så känns det som att något är fel, inte bara att hon är bekväm..
  • YummyMami
    mycketsaft skrev 2013-01-22 19:37:18 följande:

När hygienen börjar svikta så känns det som att något är fel, inte bara att hon är bekväm..
    Jaa, håller me om de. Menar hur mysigt är de gå runt och känna sin egna kroppsodör av olika slag?
  • Anonym (bekväm?)
    YummyMami skrev 2013-01-22 19:44:34 följande:
    Jaa, håller me om de. Menar hur mysigt är de gå runt och känna sin egna kroppsodör av olika slag?
    Hon kanske inte märker det själv?
    Lite som folk som har alldeles för mycket parfym. Eller om man är i ett rum som luktar otrevligt, så märker man det inte efter ett tag för man blir liksom doft-blind
  • mycketsaft
    Anonym (bekväm?) skrev 2013-01-22 19:47:49 följande:
    Hon kanske inte märker det själv?
    Lite som folk som har alldeles för mycket parfym. Eller om man är i ett rum som luktar otrevligt, så märker man det inte efter ett tag för man blir liksom doft-blind

kanske det.. men hon borde ju se sitt flottiga hår och fundera över när hon senast duschade.
  • Anonym (bekväm?)
    mycketsaft skrev 2013-01-22 19:49:48 följande:

kanske det.. men hon borde ju se sitt flottiga hår och fundera över när hon senast duschade.
    såklart, jag syftade mer på tidigare inlägg att det måste ligga mer bakom om hon nu luktar...

Jag tror helt enkelt hon tar sin man för givet, och tycker det är mer bekvämt att strunta i allt
  • Anonym

Jag har samma problem med min man. Är inte det minsta attraherad av honom. Hur säger man till sin käraste att man inte tänder på honom längre utan att såra en.

• mycketsaft
    Anonym skrev 2013-01-22 21:28:52 följande:
    Jag har samma problem med min man. Är inte det minsta attraherad av honom. Hur säger man till sin käraste att man inte tänder på honom längre utan att såra en.

I det här fallet hade jag nog frågat hur hon mår, om hon säger att allt är bra skulle jag nämna att det är lite konstigt att hon slutat ta hand om sej, tex tvätta håret och så.. Just det där med vikten kan nog vara lite svårt att ta upp..
  • mycketsaft
    Anonym (bekväm?) skrev 2013-01-22 19:53:09 följande:
    såklart, jag syftade mer på tidigare inlägg att det måste ligga mer bakom om hon nu luktar...

Jag tror helt enkelt hon tar sin man för givet, och tycker det är mer bekvämt att strunta i allt

Ja det är möjligt men hon borde ju ändå inte vilja vara sunkig omkring andra, tex på jobbet.. Fast då kanske hon sköter sej, i så fall tror jag samma som dej, men om hon går omkring och stinker när hon är på jobbet eller umgås med vänner undrar jag vad som riktigt försegår..
  • mangoglass
    Anonym skrev 2013-01-22 18:47:29 följande:
    klart att jag har problem med att se min annars så vackra fru helt tappa allt. det var inte en tjock flottig ovårdad kvinna jag valde att gifta mig med men sen fick jag det ändå. Varför inte bry sig lite mer om att hålla sig lite i trim. det gjorde hon förut ju.
    Det är fortfarande samma person det vet jag men ärligt talat så tycker jag att det är skitjobbigt att hon förändrats så utseendemässigt.
    Jag förstår om du tycker det är synd att hon inte ser ut som hon gjorde tidigare. men just nu verkar du vara otroligt utseéndefixerad. Känns som om du aldrig skulle ha gift dig med henne om hon såg ut som hon gör nu fast då också.
  • Anonym

när min sambo luktar illa så brukar jag be honom gå och duscha helt enkelt..
    Han lider av morgon andedräkt oxå så inget pussandes innan tänderna är borstade och listerinen är använd!!
    Samma sak är det med mig om han har något att säga så säger han det!
    Vad har hänt med öppenheten mellan alla par igentligen?? 
    Jag gick upp i vikt sambon köpte en crosstraner till mig som vi båda har nytta av!
    Svårare än så ska det inte vara!

• Furstinna

Hur mår hon egentligen? Jag tycker att du har all rätt att ta upp det med henne. Fråga vad som är fel. Varför hon struntar i att ta hand om sig själv och om hon mår dåligt.

Jag förstår att du inte tänder på henne och jag tycker det är respektlöst mot både sig själv och sin partner att changera totalt.

Svar på tråden Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)