• Jessie 89

Hoppas på ett syskon till dottern & sonen.

Ja då har man äl idag, hade sex igår och nu håller jag tummarna för att det ska giva oss ett plus om några veckor! Mannen är inte lika hoppfull som jag är, då han tvivlar på att vi kommer orka med ett tredje barn ganska tätt..

Har en tjej född 20090722 och en pojk 20110126. Det skiljer alltså 1.5år mellan dom. Och det kommer skilja nästan 3år mellan killen och "bäbis" om det nu blir något. Jag kan hålla med min sambo om att det redan nu känns tufft, men bäbislängtan är så stor, så stor och vi vill ha en stoor familj att rå om Hjärta.

Så, tänkte höra om  det är fler som försöker få en 3a, eller 4a. Vad era tankar är om vardagen, hur ni ska göra med boende, vagn, dagis osv osv.. Det är alltid skoj att få höra andra hur de tänker, dela tankar och idéer. :)

• Svar på tråden Hoppas på ett syskon till dottern & sonen.
  • lerumstessan

Vi har barn födda i juni 2009 och februari 2011, alltså med samma spann emellan som era och jag är sjukt sugen på en till men inte min man.... hur övertalar man honom liksom? 

Hur har det gått? 

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~
  • Isabella06

Vi planerar också en till. Nu har vi ett STORT hopp mellan 1an och 2an. 

Dotter född 2006
    Sonen November 2012.
    Och vi vill ha en sista. Helst tätt.

Det är helt underbatr att ha några år i mellan barnen. Stora syster är världens bästa hjälreda. Men när hon är 15 och han är 9 så kommer dom antagligen inte ha så mycket gemensamt.
    Så lillebror ska väl få nån att röja med

Isabella-2006 <3 Theo 2012 <3
  • Jessie 89

Välkomna hit! :)

Vad roligt att det är flera som är i samma sits som än själva, hehe.

Vi har inte plussat än, men har äl nästa vecka så då hoppas jag det blir!! Haha.
    Köpt hem massa ältester för att vara på den säkra sidan. Dock är det inte alls lätt att övertala mannen.

Men när det väl är på G och han sett lilla pyret i magen på UL så har nog varje far svårt att säga nej. ;) Haha.

Hoppas jag får följa er tills des efterlängtade + kommer för er också! :)           

• lerumstessan

Jo men innan man ser pyret på UL så måste han ju liksom gå med på att ens försöka bli gravida först....Flört 
    Blir galen på detta snart! Varför måste han vara så tjurskallig? Jag har skrivit ett långt brev till honom om min längtan som jag tänkte att han skulle få läsa i lugn och ro någon dag men vet inte när jag ska ge det, kanske det ska gå lite till tid först, ju längre han kommer från spädbarnsåldern desto bättre tror jag.... Vår minsta är nu 2 år och 3 månader

Är jag själv verkligen säker på att jag vill?  

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~
  • Jessie 89

Jo, känner igen det..

Så fort jag försöker prata med honom om det, börjar han prata om någonting annat.. 

Det är svårt att veta hur livet kommer att bli med en liten till, jag vet själv inte om jag kommer att orkar med (fast å andra sidan orkar man ju mer än vad man tror....) men som du säger, det är ett himla bestyr.
    Jag tror att det bästa är att inte tänka på att man vill bli gravid, utan låta dagarna flyta förbi som ingenting, fast visst kan man ju försöka pricka in äl och hoppas på det bästa.

Jag anser att framtiden får avgöra, ödet.. Blir det så blir det, kommer det ingen bebbe förrän om 3år så får de va så då. :p Haha. Vi ska ha fler, och när det än blir ser vi till att det blir lika välkommet som de andra. :)           

• Isabella06

Har ni plussat än? Inte vi tyvärr :( jag har överprudukton i sköldkörteln vilket försvårar att bli gravid.. 
    Längtar.  

Isabella-2006 <3 Bebis i magen 2012 <3
  • Jessie 89
    Isabella06 skrev 2013-05-26 22:53:28 följande:
    Har ni plussat än? Inte vi tyvärr :( jag har överprudukton i sköldkörteln vilket försvårar att bli gravid.. 
    Längtar.  

Fick MF förra veckan tyvärr, annars var det en 3.a på G.

Men nu har vi bestämt oss för att vänta lite då vi ska flytta i sommar. :)
    Själv då? :)   
  • Isabella06

inge preventivmedel  sen sonen kom i November.  Och inge plus än :(

Isabella-2006 <3 Theo 2012 <3
  • Jessie 89
    Isabella06 skrev 2013-05-27 15:19:37 följande:
    inge preventivmedel  sen sonen kom i November.  Och inge plus än :(
    Ajsing. 

Men det brukar komma när man minst anar det tycker jag iallafall! :)    
  • Endlezz Love

Våra barn är födda juli-2007 och november-2008. !6månader emellan. Det va tufft ibland med det gick =)  Är sjukt sugen på en till nu när dom blivit så stora. Den äldsta började nollan nu i augusti o den yngsta börjar ju nästa år...mina bebisar är inga bebisar längre...tiden går så fort!  Jag är jättesugen på en till men inte min sambo...han vill inte börja om från början igen...han känner att han är klar =( men jag då? jag vill ju ha en till...är ju som sagt jättesugen o jag känner att jag inte är klar än. Att få va gravid en gång till o känna sparkarna.....underbart.

♥Loke 070726♥ - ♥Freja 081113♥
Svar på tråden Hoppas på ett syskon till dottern & sonen.