Behöver lite råd?
Jag har ett stort dilemma..
Jag är sambo med en kvinna sedan ett par månader tillbaka och känner att känslorna har försvunnit för henne. Hon är upp över öronen förälskad i mig men det har varit ett ganska stormigt förhållande och efter alla bråk så är jag nu i en position där jag helt enkelt inte längre vill.
Det finns massor av anledningar hit och dit men jag ska försöka hålla det så kort och koncist som möjligt.
Jag har ett barn på 4 år sedan ett tidigare förhållande som bor hos mig/oss varannan helg. Relationen till mitt ex är väl fungerande och vi gör vårt yttersta för att allt ska bli så bra som möjligt för barnet.
Barnet och min sambo fungerar väldigt bra tillsammans. Men jag känner inte att hon är rätt för mig.
Jag vill egentligen tillbaka till min gamla bostad (som jag har hyrt ut i 2:a hand) och kunna ha den underbara relationen jag och mitt barn hade bara vi två. Samt att kunna ha min tid för mig själv när jag är barnfri, dvs ägna mig åt mina fritidsaktiviteter, träffa mina vänner och resa.
Så nu sitter jag med en stor portion ångest inför vad jag skall göra. Dels vill jag naturligtvis inte såra min sambo genom att göra slut, dels vill jag inte åsamka mitt barn något negativt genom att flytta tillbaka och för det tredje så vill jag inte att mitt ex och min relation skall försämras genom att jag gör detta.
Jag vet ju att jag inte kan leva mitt liv genom att vara olycklig men jag måste ju vara ärlig mot mig själv och denna situationen får mig att må riktigt dåligt... Samtidigt känns det väldigt egoistiskt att vela fram och tillbaka.
Hjälp!?