• Pyl

Vad tycker du om namnet Yngve?

På ett barn alltså. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Yngve?
  • Dr Mupp

Coolt men så har jag ju en Torkel och en Einar här hemma så Yngve hade ju en lillebror passat att heta.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • DenNamnbitne

Detta tycker jag slår hål på myten att "gamla" namn skulle vara "inne". Folk har mycket fördomar kring "gamla" namn.

• Pyl

Kul att läsa era olika åsikter! Själv är jag kluven, röstade på "Blir finare ju mer jag tänker på det". 

Dr Mupp skrev 2013-01-24 15:30:33 följande:
    Coolt men så har jag ju en Torkel och en Einar här hemma så Yngve hade ju en lillebror passat att heta.
    Fräckt :) Har de blivit retade för sina namn något? Jag tänker att barn heter så olika idag att det mest är vi vuxna som reagerar på gammaldagsa namn, men kanske har fel.
  • daimstrut

Yngve är bland de värsta namn jag vet. Georg, Bert och Yngve är i samma klass.

• fluu

Lite coolt är det allt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • DuTappaEnGran

Min morfar hette Yngve. Tycker det är lite tryck i det hela!

• Ernst Hugo
    DuTappaEnGran skrev 2013-01-25 21:50:05 följande:
    Min morfar hette Yngve. Tycker det är lite tryck i det hela!

Eller hur. Det känns lite pålitligt, lanthandel eller cykelhandlare sådär..
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • DenNamnbitne
    LadyViolette skrev 2013-01-28 16:12:58 följande:
    Hemskt! Lite i samma klass som Gunnar och Lennart
    Andra underbara namn som folk inte har förstånd att uppskatta :)
  • MoaElis

Det heter min morfar, så det känns lite konstigt på en barn. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om själva namnen, inte jätte fint kanske. Inte jätte hemskt heller dock!

• Göta

Tycker att Y-namn tyder på kriminalitet och lägre klass.

• Equal

Själva namnet i sig är väl okey, men kopplar ihop det med en redig idiot jag kände en gång.

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Yngve?