• Emma369

Ständig droppande av mjölk

Hur kan jag få slut på det ständiga droppandet av mjölk. Efter att jag ammat är det lungt en stund, men kort därefter börjar det igen. Det är värst på natten då allt känns blött. Jag har en uppsamlare i bh:n på dan och fryser ner mjölken. Utan bh sprutar det som en fontän, och svårt att påbörja ammningen pga detta.

• Svar på tråden Ständig droppande av mjölk
  • lilly2010

Ett lätt tryck mot bröstet/ vårtan när det rinner till kan stoppa flödet! Använder du amningsinlägg annars? Då slipper du det blöta!

• Emma369

Ja, jag använder amningsinlägg men får ofta byta dessa till torra.

• TaSe

Det tar ofta ett tag innan brösten har koll på hur mycket mjölk som behövs. Sedan brukar sådant rätta till sig. Hur länge har du ammat?

• vampyria2

Hehe jag använde faktiskt bindor en period när det var som värst, funkade mycket bättre än amningsinlägg som blev dygnsura på fem min

• Emma369

Jag har faktiskt använd bindor också. Två månader har jag ammat. I början hade jag svårt att komma igång överhuvud taget med amningen. Amningen fungerar ju bra med jag blir sprängfylld väldigt snabbt.

• keron

Det låter ju isf som att du har mer mjölk än vad som behövs. Kanske borde testa att blockamma, så produktionen saktar ner lite?

• Emma369

Tack för informationen. Jag har hört om metoden tidigare men inte tänkt dess mera på det. Finns det någon annan som har testat metoden? Ni som har överskott av mjölk och inte donerar hur gör ni?

Svar på tråden Ständig droppande av mjölk