• Rebecca 869

Gravid v.18 och AF - Praktik 3 månader

Hej!

Är såhär att jag är arbetslös och gravid i v.18 men hoppar in på vikariat på förskolorna bland när jag behövs.
    Jag är ju då med i arbetsförmedlingen och är med inom jobb och utvecklngsgarantin för ungdomar. 

Nu har min handledare inte sagt nåt/ förvarnat vad som komma skall inom garantn eller vad han gör. Jag fick ett mail från arbetsmarknadsenheten om ett praktikplaneringsmöte jag var på igår. Jag tänkte ja, praktik är ju helt okej i 1 månad eller något - men nej, detta är i 3 månader och jag har redan problem med ryggen. Men jag fick iallafall ett toppenförslag på en praktikplats som jag tyckte lät rolig och intressant, som jag nu ska besöka - . Men i 3 Månader?
    Vill veta om många andra också behövt göra detta, och vad det givit er att praktisera så länge medans ni varit gravida och om ni orkade era 3 månader ut?

Känner mig lite sviken av min handledare som inte berättar något! 

• Svar på tråden Gravid v.18 och AF - Praktik 3 månader
  • Mariohn

Alltså...Om kroppen inte orkar så orkar den inte. De flesta med tunga arbeten går ju hem sista tiden i graviditeten. Det är inte konstigt alls och det ska du också få göra om det behövs. 

• vikarien

Du får väll se till att bli sjukskriven den dagen du inte orkar mer?
    Se sen till att du fortfarande har möjlighet att vikariera istället för praktik, ger dig ju mer pengar!
    Jag slapp praktik för att jag jobbade såpass mycket så ingen praktikplats hade velat ta emot mig. Hade fått vara där någon enstaka dag eller några timmar ibland. Vilket såklart inte hade funkat.

• Annelie 76

Blir du så dålig att du inte kan utföra praktiken så går du till doktorn och blir sjukskriven, samma som om du hade jobbat.

• Rebecca 869

Okej! Tack för alla svar! för jag får ju vikariera med lön under perioden jag praktiserar, bara jag meddelar praktiken, men får se hur länge kroppen orkar då! 

Svar på tråden Gravid v.18 och AF - Praktik 3 månader