• Emzzannn

Alltså vad är de för jäkla tankar!!!??

Hello!
    Hur ska jag börja skriva detta nu då, tror nämligen jag haft såna här tankar sen jag va liten, kom på mig själv dock nu. Okej jag får försöka förklara de.

Ett exempel som nyss hände: kollar på tv, bakom tvn ser jag sladdar som sitter ganska nära varandra. Mitt huvud tänker genast: jag skulle aldrig kunde stå på tv bänken bakom tvn, för sladdarna är ivägen. Så jag tänker i mitt huvud hur jag särar på sladdarna för att sedan kunna stå på tv bänken med ena foten på ena sidan och andra foten på andra sidan,. Haha varför tänker jag så???! Jag vill inte stå där, kommer aldrig stå där för behöver inte de? Varför tänker jag så här,..
    Ibland kollar jag på hyllan som vi har i vardagsrummet, kollar upp o tänker att om jag flyttar prydnadssakerna lite åt höger så kan jag sitt högst upp, men varför tänker jag så?? :S
    Haha förklara detta för min sambo och fick en jäkla blick.
    Ngn som har såna tankar eller liknande? Avvikande tankar som man tror är ensam om?

Ja ni får tycker o tänka vad ni vill men jag är inte psykopat ;)

• Svar på tråden Alltså vad är de för jäkla tankar!!!??
  • helene 355
    SofiaNu skrev 2013-01-26 21:41:14 följande:
    Eller så är vi bara några helt vanliga människor med välfungerande fantasi!

Jag är väldigt rädd för att bita mig i tungan, så jag måste alltid "vika upp den" när jag går i en trappa OM jag skulle ramla och råka "bita till". 

Hahahaha, fyyy vad kul!!! Vilken miss det där med glasdörrarna!!!
    ja de va ju lite miss i själva syftet, när jag satt där inne så hörde jag att någon kom hem och så snabbt tar man sig ju inte ut ur ett vitrinskåp som är stängt, men som tur va de bara killen så han skakade bara på huvudet och gick därifrån :P
  • Emzzannn
    MaNiMi skrev 2013-01-28 02:27:46 följande:
    Ska mer till än lite halvudda (och roliga ) tvångstankar, för att någon ska ha Tourettes (kan vara bra att stava rätt till det om du tycker att folk ska läsa på om det!
    Hursom, lite såna här saker har nog de flesta på ett eller annat sätt, lika så tics.
    Riktig Tourette är det först om tvånget och ticsen verkligen blir till ett funktionshinder och ska uppfylla lite fler kritierer än så.

Ni är fullt normalt galna här i tråden!

Så sant så sant!!!! tummen upp för dig Skrattande
  • justplainme

Igår satt jag och funderade på hur långt jag skulle behöva dra ut byrålådorna för att kunna använda den som trappa utan att den skulle tippa över...

• Emzzannn
    justplainme skrev 2013-01-29 11:24:04 följande:
    Igår satt jag och funderade på hur långt jag skulle behöva dra ut byrålådorna för att kunna använda den som trappa utan att den skulle tippa över...

Se där ja xD ????????????????

Idag fick jag en tanke att om jag gömde mig bakom en gardin så syns ju fötterna eller hur :) så tänkte jag att om jag hoppar sakta så kanske jag stannar i luften lite längre haha,. Om ngn kanske letade efter mig så ser dem ju inte fötterna. Tyngdkraften tar tyvärr i :(
  • Emzzannn

Hmm den frågetecknen ska egentligen inte va där... Konstigt
  • CFly

Här kommer ett tips som hjälper. Har provat själv.

Tankar o röster i huvudet som vill att du ska göra konstiga saker. Prata med dem. Utmana dem.

Om en tanke säger: Jag ska klättra upp och stå där.
    Då säger du tillbaka: Varför ska jag göra det? Om jag klättrar upp och står där så kan jag ramla ner o slå mig. Det blir ju inte bra. Så varför skulle jag göra något sånt?

Sen väntar du och se om du får något svar. I mitt fall så blir hjärnan förvirrad och inser dumheten i det och sådana tankar minskar.  

• TrinityS

Det är ju helt normalt... beror på att du har tråkigt helt enkelt, hjärnan letar problem att lösa för att ha något att göra.

Har själv samma problem men det är lite jobbigare för jag har småbarn och det handlar oftast om dem. När barnen badar tex kan jag få en blid i huvudet av hur ett spädbarn ramlar ner i vattnet... kan inte få det ur huvudet. Ett helt hjälplöst barn som far ner i badkaret under vattnet. Huga. 

• helene 355

hahaha, vännen. Gud va kul tanke :P
    en annan grej som jag alltid tänker på är inte nudda golv leken när jag kommer hem till nya människor, om jag börjar på diskbänken kan jag kanske kasta mig till bordet, men måste akta vasen, kanske kan hänga i dem plaströren och svinga mig till byrån, om jag krymper mig själv- skulle jag kunna springa på gardinstången och så vidare till platsen jag började på :)

• Emzzannn

Tänkte på en sak idag xD satt på bussen eller rättare sagt stod på bussen för fanns inte sittplatser. Så tänkte jag om bussen krockar kanske jag ska hoppa upp i luften så kanske jag inte flyger fram haha säkerhetsåtgärd -check haha

• TrinityS

ungefär så brukar jag tänka när jag står i wn hiss... att om den skulle gå sönder så kan jag väll bara hålla i räcket så flyger jag ju bara i luften :D

• spermadonator
    TrinityS skrev 2013-02-12 12:52:50 följande:
    ungefär så brukar jag tänka när jag står i wn hiss... att om den skulle gå sönder så kan jag väll bara hålla i räcket så flyger jag ju bara i luften :D
    Du menar att om hissen skulle råka ut för fritt fall så skulle det hjälpa att hålla i räcket?!?

Jag fattar då inte var folk får allt ifrån, själv har jag inget motsatsförhållande mellan mig och min hjärna. Att behöva utmana sin egen hjärna eller se de egna tankarna som hotfulla tycker jag tyder på begynnande schizofreni...
  • TrinityS

ok... fast nu var de nog mer fråga om att jag såg de komiska i att jag tänkte så.

• Smulrufs

Haha !! Vilken rolig tråd. Känner igen mej i dessa tankar. Får ofta tankar om att jag skulle fastna mellan pinnarna i ett räcke. Eller att jag råkar klippa för långt ner så jag klipper i fingret när jag klipper naglarna.

Svar på tråden Alltså vad är de för jäkla tankar!!!??