• Therese L

någon mer i Bromma som har BF i Maj???

halloj.
    tänkte kolla om det finns nån mer här som bor i Bromma som har Bf i Maj?

• Svar på tråden någon mer i Bromma som har BF i Maj???
  • Therese L

hej på er :)

vad kul jag har bf 13maj med mitt första barn...
    vart i bromma bor du ceasar? jag bor i riksby.. eller ska flytta dit om en veckaGlad  
    hur mår ni??? 

• Star11

Jag bor inte i Bromma men i Hässelby, så ganska nära men det kanske inte räknas :/
    Jag har bf 10 maj

• caesar

Mår okej men har foglossning som är jobbig.
    va hos bm i går och allt såg bra ut men järnet va nere på 105.
    så nu måste jag dricka blutsaft igen.

Therese L
    Hur har flytten gått?  är det ert första barn?

• Therese L

star 11: jo då det ör ju ändå hyffsat nära :) hoppas att allt är bra med dej :)

caesar: åh jobbigt...jag känner inte av så mycket alls... lite ont till och från vid ena skulldran, men vet inte om det beror på graviditeten...
     japp nu har vi äntligen flyttat in å det ser lagom inrtett ut här nu =) japp det är vårt första barn =) har ni barn sedan innan??

jobbar ni alla än eller hur ser det ut för er?   

• Fridolina83

Godmorgon!

Jag jobbar fortfarande.. Iaf 4 timmar om dan. Är sjukskriven 50% för sammandragningar.  
    Det är full rulle i magen nu :) Ibland gör kickarna  verkligen ont! Foglossningen är rätt jobbig, iaf om nätterna. Vaknar åtminstone 1 gång varje natt och måste upp o kissa oxå. Så visst känns det att man är gravid! :) Men men.. Det var ju det här man ville. Men det kan gärna få hoppa fram lite nu.. längtar till våren, sol och lite värme igen. Och såklart våra bebisar! Andra barnet för mig! Har en sen tidigare & det har min sambo oxå, så detta blir första gemensamma.    

• caesar

Jo jag känner igen kissandet 1 gång varje natt oftast vid samma tid oxå som är skumt.
    Har 3 pojkar sen innan. Är hemma arbetsökande just nu.

• Therese L

Jag jobbar för fullt nu... Är förskollärare å börjar känna av i kroppen att jg är gravid nu :) Men hoppas kunna jobba så länge som det går :) än så länge har jag inga problem med å sova men det lär ju ändras snart.... Full rulle i magen här med vid vissa tider... Tycker oxå att det kan börja bli lite varmare nu så man har knytet hos sig :)

• Star11

Jag jobbar också för fullt, är köksmästare på en restaurang inne i stan. Jag har ansökt om gravpenning och hoppas hoppas att det går igenom. Fick det sist när jag väntade dottern.
    Jag mår väldigt bra än så länge men det börjar bli tungt på jobbet.

Hur många av er har barn sen tidigare?

• caesar

har varit hos bm docktorn. järnvärdet har bara gått ner 112 vid inskrivning, 120 fick jag upp den till efter dricka blutsaft, senast va jag nere på 105 och nu veckan efter 100.

så bm dr tycker att jag ska nog ta järnsprutor. läskigt låter det. hon har skrivit en remiss till special mördravården.
    så vi får se vad dom säger.
    Har ju gjort en GBP operation för ca 4 år sen så jag har ju lite svårare att ta upp all näring.
    Bebben värkar ialla fall må bra. starka hjärtljud och växer så det knakar. han äter upp mig helt enkelt.
    dom tyckte jag va alldeles vit i ansiktet i dag.

• Therese L

inga barn sen tidigare....nu tycker jag att det kan få bli vår....
    ska till bm på torsdag, ska blli kul å se hur mkt vikt jag ökat å sen se om jag kan få svar på varför ryggen gör så ont... e lixom inte i nedre delen utan mer mellan skuldrorna... nån som har nån gissning vad det kan vara??

hoppas ni alla mår bra =)   

• caesar

Barnvagnsdjungeln
    Vad ska ni köpa eller vad är ni sugna på.

Måste någon dag ut och åka runt i olika affärer och kläma känna på dom.

Har ögonen på Tako Laret 3i1

• caesar

Idag köpte vi en beggagnad barnvagn teutonia cosmos med bara sittdel
    För vi får låna en kompis liggdel, + bilbarnstolen oxå tror vi om lillen hinner växa ut den och det tror jag han blir 1 år om 2 mån. Vi försöker spara in på utgifterna, eftersom vi redan har sålt eller gett bort allt i baby saker förut eftersom vi inte skulle ha fler barn. men som sakt nu sitter man här igen

Men det käns skönt att nu är första saken gjort att jag har vagn ialla fall.

• Therese L

Vi får ta över min systers emmaljunga så det kommer bli bra :) vi får även babyskydd och spjälsäng så det är skönt att kunna spara in på de kostnaderna :) är så mycket man måste ha ändå, dags att börja inhandla lite mer nu...

Svar på tråden någon mer i Bromma som har BF i Maj???