När slutade ni amma och hur??
Hej. Min son är 6 månader och jag ammar honom fullt förrutom ett mål gröt på kvällen. Jag funderar på att sluta amma av flera anledningar.
1. Jag känner mig så otroligt låst. Jag är van att jobba och träna kvällstid. Jag längtar efter att jobba några kvällar i månaden och att kanske gå på bio med någon vän, men det går inte. Jag har provat att jobba kväll ett par gånger, men jag får alltid ångest efteråt när min man berättar att Melvin varit jätteledsen vid läggning eftersom han bara fått flaskan.
2. Jag vill gå ned i vikt med hjälp av pulverdiet och LCHF vilket inte går eftersom båda delarna inehåller mjölk.
3. Jag får inte sova. Melvin vaknar minst en gång i timmen för att snutta och jag har svårt att somna om.
4. Avlastning. Min man kan inte ha honom själv mer än en timme eftersom han sedan vill amma. ' Det var väl anledningarna. MEN samtidigt så vill jag inte sluta. Det är så mysigt att amma, men inte hela tiden. Jag hade väl kunnat sluta när som hellst egentligen om jag bara haft hjärta till det. Jag ser ju hur mysigt han tycker att det är och hur lugn han blir. Jag kan inte låta honom vara ledsen även fast han kanske vänjer sig vid flaskan efter ett par dagar. . Lite förvirrande kanske. Jag både vill och inte vill sluta amma.
Hur gjorde ni? När och hur slutade ni amma?