• babyväntar

Hur äter 10 månaders bebis?

Hur äter en 10 månaders? Vi ska utomlands när sonen är 10mån och undrar då vad man ska ta med för mat?

• Svar på tråden Hur äter 10 månaders bebis?
  • Natulcien

Det lär ju vara helt upp till barnet. Vissa ammas ju till största delen då, medan andra äter vanlig mat.

Vår son åt samma mat som vi till lunch, en portion gröt runt middagstid och lite frukt och/eller yoghurt till mellanmål. Utöver det så ammades han 3-4 gånger. Så om vi hade åkt utomlands när sonen var i den åldern så hade vi nog bara behövt ta med lite grötmix... Glad

• hannis

I den åldern åt min son vanlig mat till lunch och middag och lite välling till kvällsmat. Däremellan ammades han. Tog alltså med mig brösten och vällingpulver när vi åkte bort. I övrigt åt han samma mat som oss vuxna.

• babyväntar

Jag ammar inte och han äter ungefär så nu. men vill inte att han äter av våran mat där bortaoch undrar då omom man får ta med typ barnmatsburkar i resväskan?

• Natulcien
    babyväntar skrev 2013-01-26 19:10:38 följande:
    Jag ammar inte och han äter ungefär så nu. men vill inte att han äter av våran mat där bortaoch undrar då omom man får ta med typ barnmatsburkar i resväskan?
    Ja, i resväskan som man checkar in får man ju det. Var ska ni resa?
  • babyväntar
    Natulcien skrev 2013-01-26 19:16:21 följande:
    Ja, i resväskan som man checkar in får man ju det. Var ska ni resa?

Vad bra! Till turkiet :)
  • Modigh

du får ha med dig barnmat även i handbagaget! Det räknas som vätska, men räknas inte inom den begränsade mängden du får ta med ombord :) Vi hade med oss barnmatsburk, fruktpure och ersättning/gröt pulver i handbagaget :)

• Ostbulle
    Modigh skrev 2013-02-08 22:19:26 följande:
    du får ha med dig barnmat även i handbagaget! Det räknas som vätska, men räknas inte inom den begränsade mängden du får ta med ombord :) Vi hade med oss barnmatsburk, fruktpure och ersättning/gröt pulver i handbagaget :)
    Nu vill jag bara meddela att det gäller inte ALLA resebolag.
    Kolla upp innan vad som gäller ang handbagage!!

Svar på tråden Hur äter 10 månaders bebis?