• Neo4ever

Min 8 månaders bebis har börjat kräkas mer sista månaden..

hej jag har en 8 månaders son som kräks efter varje måltid..han äter fortfarande BARA ersättning,alla försök att få honom att äta fast föda har misslyckats..men oroar mej lite då han börjat kräkas mer å oftare än när han var spädbarn..e det nån som vet vad det kan vara eller vad det kan bero på?? det som kommer upp e alltid så kallad bearbetad mat..kommer ofta i flera omgångar..tacksam för svar!!

• Svar på tråden Min 8 månaders bebis har börjat kräkas mer sista månaden..
  • marla333

Har du pratat med BVC? Fått läkarhjälp? Har själv en liten som började kräkas hela tiden när hon var två veckor. Nu äntligen har det blivit bättre, efter drygt ett halvår... Reflux blev diagnosen efter utredning. Tydligen mycket vanligt. Fått nåt pulver som men blandar ner i mjölken, gör så det blir tyngre i magen och det inte kommer upp. Tror de heter enfamil. Räddade oss! Fick tjata och ligga på för att få hjälp, de tyckte inte det var så allvarligt, men synd om de små som kräks hela tiden. Finns annars receptfritt på Apoteket tror jag... Tydligen när de kräks klumpar, bearbetad mat, är det bättre, då har de fått i sig lite av näringen av maten än om de kommer upp direkt. Så mitt tips är att kolla upp enfamil, så enkel lösning mot kräkande bebisar :)

Svar på tråden Min 8 månaders bebis har börjat kräkas mer sista månaden..