• Anonym

jobbiga snåla fosterföräldrar

Jag arbetar på en skola där vi har ett fosterbarn från Afrika. Det är en mycket duktig tjej med stora planer flr framtiden. Fosterföräldrarna stöttar henne inte alls tex vid val av gymnasieskola. Det känns som om allting bara handlar om pengar, Barnen får tex ingen veckopeng. De har inte heller några cyklar trots att det är 5 km till busshållplatsen, Deras vinterkläder är ett skämt. Barnen fryser så att de skakar i de tunna kläder de får.
     Jag har försökt tala med socialen om detta.De menar att i olika familjer har man  regler-
    Man blir oerhört ledsen över sådant här. 

• Svar på tråden jobbiga snåla fosterföräldrar
  • Anonym

Allvarligt? Polisanmäl socialtjänstemannen som säger att det är okej att barn fryser och får promenera 5 kilometer till bussen.

• Anonym

Kanon att du reagerar över detta.För att inte ha riktiga kläder är fruktansvärt.Jag vet.
    Jag hoppas du fortsätter att försöka få hjälp till dem.  

• Anonym

Jag hade nog polisanmält detta. För det är INTE okej att behöva gå och frysa på vintern oavsett. 

• Anonym (Kent)
    Anonym skrev 2013-01-27 08:31:52 följande:
    Jag hade nog polisanmält detta. För det är INTE okej att behöva gå och frysa på vintern oavsett. 
    Håller med.
  • Anonym

Nej, detta är inte ok. Familjen får pengar (eller kan söka) som ska räcka till mat, kläder, dator, cykel och allt annat som ett barn kan behöva i den ålder de är i. Att dessa barn inte får det är inte ok, för det betyder att fosterföräldrarna tar barnens pengar.

Om handläggaren viftar bort dig tycker jag att du ska gå högre upp. Ge dig inte. För barnens skull!

Svar på tråden jobbiga snåla fosterföräldrar