• Juni

sluta amma till sömns innan dagis börjar - hur gjorde ni?

Min dotter ska börja på dagis i vår. Hitintills har jag ammat henne till sömns, något vi båda trivs med. Men jag antar att det är smart att sluta med det på dagen, så att hon vänjer sig vid att somna på ett annat sätt på dagen, så att det blir lättare för både henne och personalen på dagis när det är dags för vilan.
    Hur har ni andra gjort för att bryta en sån vana? och hur lång tid tog det?

• Svar på tråden sluta amma till sömns innan dagis börjar - hur gjorde ni?
  • Dr Mupp

Gjorde inget.

Barn är smarta och förstår att hemma kan man amma till sömns och på dagis somnar man på annat sätt.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Snow Crash

Knatten på 15 mån, en riktig liten snuttegris, har precis börjat på dagis. Trots att jag nästan alltid ammar till sömns här hemma så somnar han utan problem på förskolan. Så oroa dig inte för amningen utan fortsätt som vanligt.

• Tangent

Jag fortsatte att amma till sömns när min pojke började på förskolan. Personalen fick honom att somna ändå.
    Men du behöver ju inte säga till personalen att du fortfarande ammar ditt barn, många har väldiga fördomar. 

• mallabralla

Det kommer gå så bra! Det är underbart att kunna amma ett barn som börjat på förskola, mysigaste stunden. Men jag sa inget till personalen att jag fortfarande ammade, då hade jag fått en del pekpinnar tror jag. Nu ammar jag alltid på dagis när jag hämtar och de tycker det är sååå fint!

• Leffler

Mina två snuttade till sömns länge, men dagis somnade utan tutte, med sin filt, kudde o nalle ... Overkligt kan man tycka innan, men j lovar, fungerade på båda mina snuttisar som ammade ca. 2 år var

• Tygtiiger

Ammar till sömns hemma och somnar utan på dagis. Om jag inte är hemma så kryper han glatt upp till pappa och däckar utan tutte även hemma. 

Vi måste ändå sluta amma till sömns när jag ska börja jobba natt. Blä. 

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden sluta amma till sömns innan dagis börjar - hur gjorde ni?