• Anonym

    Nån som är kontaktfamilj / kontaktperson?

    Mina barn (3 och 6år) har en kontaktperson som dom träffar 4 timmar varje vecka, för att vi har sånt litet nätverk. Det är bestämt att det skulle vara varje vecka men hela hösten blev det varannan istället för kontaktfamiljen var upptagna och hon hade egna beskymmer med sitt jobb. Det är bestämt att jag som är mamman ska vara med. Undrar om någon som jobbar som det vet hur man brukar göra vid lämning och hämtning? Jag saknar körkort så för mig tar det 2 timmar att hämta på dagis och skola och sen ta oss dit, och lika lång tid hemfärden (nu får vi skjuts av barnens pappa när vi ska hem men tänkte mer på vägen dit. Brukar kontaktpersonen / familjen skjutsa då?

    Undrar också om någon som jobbar som detta vet hur det brukar vara när det gäller kontakt emellan besöken,  om man brukar kunna ringa spontant för att prata eller be om hjälp med nåt litet nån gång? Eller är det alltid så att det är timmarna som gäller och därimellan har man ingen kontakt alls?  

  • Svar på tråden Nån som är kontaktfamilj / kontaktperson?
  • Anonym (Skorpan)

    Hej vi är kontakt familj och det ligger i vårat uppdrag att hämta och lämna barnen. Har kontaktfamiljen bil Och körkort så bör dom absolut hämta ih lämna och är det bara 4 timmar så velar det konstigt att dom inte gör det då din "Fria tid för svinner till transport" Kolla med din handläggare på kontaktfamiljs enheten och fråga vad som står i deras kontrakt ? Och berätta även att det bara varit varannan vecka och inte varje och att det blir dålig kontinuitet för barnen. Lycka till

  • Anonym
    Anonym (Skorpan) skrev 2013-01-27 15:57:07 följande: