• Minimis

Bra, prisvärt hotell centralt i Paris?

Fick pengar till en efterlängtad Parisresa :) Har aldrig varit i Frankrike så önskar mig tips om hotell centralt i Paris? Andra bra tips?

• Svar på tråden Bra, prisvärt hotell centralt i Paris?
  • lilla hej

Centralt till vad?

Vi både på Novatel Montparnasse (tror jag det hette). Vi var supernöjda med det hotellet. Fina rum och frukosten var verkligen underbar. Låg nära metro stationen Pasteur. Med metron går det fort att komma till de olika sevärdheterNa.

Älskade ungen har fått en lillasyster
  • lilla hej

Centralt till vad?

Vi både på Novatel Montparnasse (tror jag det hette). Vi var supernöjda med det hotellet. Fina rum och frukosten var verkligen underbar. Låg nära metro stationen Pasteur. Med metron går det fort att komma till de olika sevärdheterNa.

• lilla hej

Centralt till vad?

• lilla hej

Centralt till vad?

• lilla hej

Centralt till vad?

• lilla hej

Centralt till vad?

• lilla hej

Centralt till vad?

• Minimis

Främst centralt avseende restauranger och shopping. Vill inte behöva ta en taxi så fort man vill nånstans, har lite dålig koll på geografin i stan ;) men kanske nånstans i närheten av tornet?

• Astarte
    Minimis skrev 2013-01-27 22:14:22 följande:
    Främst centralt avseende restauranger och shopping. Vill inte behöva ta en taxi så fort man vill nånstans, har lite dålig koll på geografin i stan ;) men kanske nånstans i närheten av tornet?

3 ankor ligger precis vid tornet.
  • Minimis

Är beredd på att lägga 800-2000 kr per natt. Vill gärna ha åtminstone scandic standard.

• malela

Kolla hotellen uppe i Montmartre, ofta prisvärda, nära till bästa restaurangerna och till nöjet nere i pigalle. Shopping finns också, inget är långt bort där, men krävs ju att man kanske tar sig runt med tunnelbana eller taxi om ni ska till Champ Elessey (stavning, jag vet, sorry). Det beror ju på vad ni vill ha ut av shoppingen också.

• felix le chat

Hotel Esmeralda, stans bästa utsikt över notre dame, bohemiskt och sunkigt

Paris i ett nötskal. 

• xolma

Om ni vill ha nära till restauranger, shopping mm ska ni inte bo vid Eiffeltornet, det ligger lite off från allt annat.

Jag skulle valt något hotell i något av områdena St Germain de près, Quartier Latin eller Marais. Kolla på en karta på Google så ser du var det är. Kolla hotell på Tripadvisor där du kan läsa omdömen.

Jag har varit i Paris 5-6 ggr och aldrig åkt taxi, antingen så har jag gått eller åkt tunnelbana och även buss. Tunnelbanan är väldigt smidig att använda!

• malela
    xolma skrev 2013-02-03 20:18:14 följande:
    Om ni vill ha nära till restauranger, shopping mm ska ni inte bo vid Eiffeltornet, det ligger lite off från allt annat.

Jag skulle valt något hotell i något av områdena St Germain de près, Quartier Latin eller Marais. Kolla på en karta på Google så ser du var det är. Kolla hotell på Tripadvisor där du kan läsa omdömen.

Jag har varit i Paris 5-6 ggr och aldrig åkt taxi, antingen så har jag gått eller åkt tunnelbana och även buss. Tunnelbanan är väldigt smidig att använda!
    Håller helt med här. Tunnebanan är absolut smidigast, taxi tenderar att bli lite dyr om man inte kan franska väldigt väl :-P
  • jess3707
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Bra, prisvärt hotell centralt i Paris?