Bra, prisvärt hotell centralt i Paris?
Fick pengar till en efterlängtad Parisresa :) Har aldrig varit i Frankrike så önskar mig tips om hotell centralt i Paris? Andra bra tips?
Fick pengar till en efterlängtad Parisresa :) Har aldrig varit i Frankrike så önskar mig tips om hotell centralt i Paris? Andra bra tips?
Centralt till vad?
Vi både på Novatel Montparnasse (tror jag det hette). Vi var supernöjda med det hotellet. Fina rum och frukosten var verkligen underbar. Låg nära metro stationen Pasteur. Med metron går det fort att komma till de olika sevärdheterNa.
Centralt till vad?
Vi både på Novatel Montparnasse (tror jag det hette). Vi var supernöjda med det hotellet. Fina rum och frukosten var verkligen underbar. Låg nära metro stationen Pasteur. Med metron går det fort att komma till de olika sevärdheterNa.
Centralt till vad?
Centralt till vad?
Centralt till vad?
Centralt till vad?
Centralt till vad?
Oj, sorry
Jag har hört att 3 ankor ska vara bra.
http://www.3ducks.fr/en-hostel.php
Främst centralt avseende restauranger och shopping. Vill inte behöva ta en taxi så fort man vill nånstans, har lite dålig koll på geografin i stan ;) men kanske nånstans i närheten av tornet?
Är beredd på att lägga 800-2000 kr per natt. Vill gärna ha åtminstone scandic standard.
Kolla hotellen uppe i Montmartre, ofta prisvärda, nära till bästa restaurangerna och till nöjet nere i pigalle. Shopping finns också, inget är långt bort där, men krävs ju att man kanske tar sig runt med tunnelbana eller taxi om ni ska till Champ Elessey (stavning, jag vet, sorry). Det beror ju på vad ni vill ha ut av shoppingen också.
Hotel Esmeralda, stans bästa utsikt över notre dame, bohemiskt och sunkigt
Paris i ett nötskal.
Om ni vill ha nära till restauranger, shopping mm ska ni inte bo vid Eiffeltornet, det ligger lite off från allt annat.
Jag skulle valt något hotell i något av områdena St Germain de près, Quartier Latin eller Marais. Kolla på en karta på Google så ser du var det är. Kolla hotell på Tripadvisor där du kan läsa omdömen.
Jag har varit i Paris 5-6 ggr och aldrig åkt taxi, antingen så har jag gått eller åkt tunnelbana och även buss. Tunnelbanan är väldigt smidig att använda!
Jag har bott i Paris och varit där en miljon gånger och bott på hotell, och råkat ut för både katastrofer och ramlat över pärlor. Har skrivit ett inlägg med mina tips här: www.robindenise.se/2014/04/det-har-med-hotell-i-paris.html
Lycka till! :)