Vägrar donation...
När vi började med utredningen så pratade jag o killen om lite olika scenarion. Jag frågade ifall det skulle vara fel på honom, om han skulle kunna tänka sig att vi då använder oss av spermiedonation, och han sa blankt nej, för då är det ju inte hans barn, bara mitt. Så då frågade jag om han hellre skulle vila adoptera då, och det sa han kanske till.
Sen frågade jag vad vi skulle göra om det var fel på mina ägg, adoptera då eller?
Då sa han "Nej men om mina spermier fungerar så kan man väl få äggdonation?"
Nu visade det sig att det är mig det är fel på, vi ska prova att göra IVF men om det inte funkar så måste vi ha en plan B. Gyn föreslog ÄD och det har jag funderat på, men det känns som om det blir mer killens barn då än mitt. Och han vill inte adoptera eftersom han har superspermier (gyn uttryckte sig lite dumt så killen tror nu att han har dubbelt så många spermier som resten av befolkningen, typ).
Så mitt förslag är att vi tex åker utomlands där man kan välja ett par efter utseende, så att de ser så lika oss ut som möjligt, och efter egenskaper osv. Och så får vi ett ägg och en spermie från dem, alltså ett befruktat ägg. Men det vill inte killen heller, för då är det ju ingens barn. Och jag tycker det blir mer bådas barn då... Men han säger att jag får ju då bära barnet så jag får ju nåt och han får inget alls, inte ens hans spermie. Vad tycker ni?