Soctanten har nog tappat sin telefon!!
Hej!
Vet inte om jag placerat tråden rätt, men visste inte annars var jag skulle lägga den.
Jag är en pappa till en son på 6 år. Barnets mamma och jag är separerade sedan 5.5 år tillbaka.
Nu är det såhär att mamman blivit anmäld till socialen då det finns oro för vårt barn.
I torsdags fick jag hem ett brev där det stod att vi blivit kallade på möte idag (måndag/em). Jag bor 15 mil ifrån barnet och mamman och där mötet skall vara. Jag jobbar också varje dag (mån/fre). På mitt jobb är jag en mycket viktig person som verkligen behövs då vi lagar maskiner från hela sverige. Jag är den enda som har hand om denna typen maskiner i halva sverige. Sen finns det en annan som har hand om den andra halvan.
Anledningen till att jag skriver detta om mitt jobb är för att ni ska förstå hur svårt det är för mig att få ledigt. Vill jag ha ledigt måste jag meddela detta minst en vecka innan. Annars går det inte lösa!
Hela fredagen försökte jag få tag i handläggaren på socialen för att tala om att jag inte kunde få ledigt och ifall jag kunde boka om till en annan dag. Inget svar på hela dagen! Ringde säkert en 15-20 gånger men kom bara till telefonsvararen. Ringde då till kontoret, utan svar!
Har återigen idag, hela fm, försökt få tag i dem, utan svar!
Varför skickar man ut en lapp där man avslutar med " Har du några frågor eller funderingar så ring xxxx på xxxx-xxxxxxx!
Vad kan jag göra? Mötet började för 40 min sedan och jag har jättedåligt samvete för att jag inte dykt upp, men jag har ju försökt att få tag på dem på alla möjliga vis. Har också skickat mejl till handläggaren, men vet ej om hon läst det då jag inte fått någon "bekreftelse".
Jag skulle gärna vilja höra era åsikter om detta. Har jag gjort fel? Är det mitt fel att de inte svarar i sin telefon?
Jag är så rädd att jag ska få en "dålig-pappa-stämpel" eftersom jag inte dök upp, men samtidigt så har jag ju försökt allt vad jag kan för att få tag i dem!