• Skattkistan

Blue village

Hej! Sitter nu och planerar sommarens resa med sambo och 1 åring. Vi har fastnat för ett blue village hotell och min fråga är om det bara brukar vara svenska resenärer på de hotellen? Jag är lite allergisk mot när allt blir så "försvenskat" samtidigt som det passar våran lilla familj denna sommaren. Hoppas några av er har erfarenheter av hur det brukar vara på blue village hotellen!

• Svar på tråden Blue village
  • Anne69

Du åker till en skandinavisk semesteranläggning, så JA det kryllar av svenskar. Sen är det oftast "kryddat" med lite danskar o norrmän, ibland finnar. Så är det när man åker till den sortens ställen. Men under ett par år när man har små barn så fungerar det jättebra! Vi är egentligen allergiska mot den sortens semester och anläggningar men har älskat det sen vi fick barn. Det är så vansinnigt tillrättalagt och passar perfekt under ett par hektiska småbarnsår.

• Skattkistan

Tack för svar! Det kommer nog passa oss perfekt några somrar framöver också sen får man ge sig ut och äventyra igen när barnen blivit lite större! Vet du möjligtvis om det finns micro på rummet också?

• Duckan

Vi var på Mallis, Viva Blue (Blue Village) och ja, det var folk från hela Norden och mycket tyskar på anläggningen.
    Vi hade lägenhetshotell med kokplatta, vattenkokare och kylskåp. Micro minns jag banne mig ej? Borde väl stå i beskrivningen av hotellrummet?

• Anne69

Vi har haft micro de ggr vi har åkt, men kolla noga i rumsbeskrivningen - det varierar nämligen mellan rummen. Annars brukar det alltid också finnas vattenkokare, med det klarar man sig långt.

• VildaBusan

Vilket hotell ska ni till ? Vi är ju en familj som precis börjat resa och inte vågat oss på nåt annat än just Blue Village, vi älskar det så vi har varit till flera av hotellen :)

• Skattkistan

Det blev ett blue star club för oss istället för blue village! Till kos denna gång, blir spännande!

Svar på tråden Blue village