• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förra årets raketer på flicknamnstoppen - vilket gillar du MINST?
  • Dunham

Melissa, Ronja, Majken, Svea, Alicia.. 

Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • LunaLunatic

Oj, gillade inget. Melissa är dock rent ljudmässigt bättre än Majken och Sigrid.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Snigeln

Röstade på Majken. Gillar det helt enkelt inte.

• Bonanza

Melissa. Alldeles för många negativa fördomar kommer med det namnet.

Min dotter heter Majken, så det älskar jag ju så klart. Klassiskt, stilrent, gammeldags, vackert. :) 

• Emelie 1987

Lykke har jag nog svårast för, men så värst fult är inget av dem. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Apotheosis

Jag vet inte om Majken eller Svea är det gräsligaste namnet. Jag gillar dem inte alls och tycker de är jättefula. Alicia gillar jag inte alls heller.

Sigrid tycker jag är fint.

Är inte Lykke ett pojknamn?

• Moonis
    Bonanza skrev 2013-02-08 09:55:29 följande:
    Melissa. Alldeles för många negativa fördomar kommer med det namnet.

Min dotter heter Majken, så det älskar jag ju så klart. Klassiskt, stilrent, gammeldags, vackert. :) 
    Majken är rätt fint faktiskt och tror det är ett namn för både kille och tjej. Kände nämligen några från när jag va liten som hade en son som hette Majken
  • Dagdrömmaren

Gillar Melissa minst, känns så försvenskad men samtidigt osvenskt...om nån förstår vad jag menar, vet inte vad jag ska tycka om det.

Däremot tyckte jag att många av namnen på listan var fina: Elise, Svea, Juni, Siri, Lykke (även fast lykke är ett rätt konstigt namn)... Sen vet jag inte om det är så kul o heta Juni. Är man född i juni då? då blir det löjligt, om man inte är född i juni då blir det konstigt, nej...månadsnamn vet jag inte om jag skulle döpa mina ungar till Tungan ute

• spöke
    Apotheosis skrev 2013-02-08 10:00:39 följande:
    Är inte Lykke ett pojknamn?
    Kan vara både och:

Det finns 898 kvinnor som har förnamnet Lykke. Av dessa har 501 namnet Lykke som tilltalsnamn. Det finns 102 män som har förnamnet Lykke. Av dessa har 12 namnet Lykke som tilltalsnamn.
  • spöke
    Moonis skrev 2013-02-08 10:22:58 följande:
    Majken är rätt fint faktiskt och tror det är ett namn för både kille och tjej. Kände nämligen några från när jag va liten som hade en son som hette Majken
    I Sverige?

Det finns 5046 kvinnor som har förnamnet Majken. Av dessa har 2755 namnet Majken som tilltalsnamn. Det finns ingen man som har namnet Majken som förnamn.
  • Moonis
    spöke skrev 2013-02-08 15:38:12 följande:
    I Sverige?

Det finns 5046 kvinnor som har förnamnet Majken. Av dessa har 2755 namnet Majken som tilltalsnamn. Det finns ingen man som har namnet Majken som förnamn.
    Ja, är nästan hundra på att det va deras son som hette det men blev osäker nu. Hm, ska kolla upp och återkommer Tungan ute
  • Moonis
    spöke skrev 2013-02-08 15:49:03 följande:
    Kanske Majkel?
    Kan ju mycket väl vara Ska kolla sen Tungan ute
Svar på tråden Förra årets raketer på flicknamnstoppen - vilket gillar du MINST?