• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förra årets raketer på pojknamnstoppen - vilket gillar du MINST?
  • FabulousMom

Ebbe, har aldrig hört det namnet och det låter bara konstigt.

Alla andra namn var ju helt okej, jag är verkligen förvånad över att så många ogillar ökningen av Mohamed.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • rockaroll

mohammed går ju bort direkt.. Ebbe och Matteo är också skitfult! Men Elvin är jättefint! :)

• Dunham

Mohamed är väl raket i.o.m. att det kommer fler och fler invandrare, är väl inte så många "etniskt svenska" (vad är det korrekta att säga?) som väljer att döpa sina barn till Mohamed då "de flesta" är kristna/etc eller icke troende och Mohamed är en profet inom Islam. Jag tycker att det är ett fint namn iallafall, men inget jag själv skulle känna mig bekväm med att döpa mina barn till.

Röstade på Ebbe. Tycker inte att det varken ser eller låter bra, lite tråkigt.. 

Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • junjul

Tycker inte det är något fel med namnet Mohamed, förutom att det känns utländskt för mig som är nordisk. Skulle inte döpa mitt barn till Winston, Kyle eller nåt sånt heller just pga det.. Ebbe däremot tycker jag är gräsligt oavsett :P

• LunaLunatic

Ogillar: Ebbe, Elvin, Charlie, Elton, Edward och Mohamed.
    Ebbe är nog värst, dock. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Millicent

Ebbe är gubbigt
    Elvin är ett efternamn i mina ögon haha
    Mohamed är för mycket muslimsk gubbe 

Jag har svårt för engelska/amerikanska namn så gillar inte de övriga heller men röstade på Elton bara för att det är ett sånt gubbigt amerikanskt namn som många känner är internationellt gångbart. Jag fick höra att det är ungefär lika "gångbart" i USA som ett riktigt gubbstruttenamn här i Sverige. Och någon anledning ska man ju ha att rösta bort ett av tio ganska så hemska namn.  

• YokohamaNr2
    Millicent skrev 2013-01-30 17:15:25 följande:
    Ebbe är gubbigt
    Elvin är ett efternamn i mina ögon haha
    Mohamed är för mycket muslimsk gubbe 

Jag har svårt för engelska/amerikanska namn så gillar inte de övriga heller men röstade på Elton bara för att det är ett sånt gubbigt amerikanskt namn som många känner är internationellt gångbart. Jag fick höra att det är ungefär lika "gångbart" i USA som ett riktigt gubbstruttenamn här i Sverige. Och någon anledning ska man ju ha att rösta bort ett av tio ganska så hemska namn.  
    Lite lika med Kevin när det var som populärast i Sverige, jag som bor i England har aldrig träffat på ett barn här som heter Kevin, det är mer 40/50 åringar. Fattar inte hur det hela började liksom
  • spöke
    YokohamaNr2 skrev 2013-01-31 12:22:47 följande:
    Lite lika med Kevin när det var som populärast i Sverige, jag som bor i England har aldrig träffat på ett barn här som heter Kevin, det är mer 40/50 åringar. Fattar inte hur det hela började liksom
    En del menar att Kevin-trenden beror på den lille gossen i "Ensam Hemma"-filmerna. (Och så funkar ju uttalet på svenska).
  • YokohamaNr2
    spöke skrev 2013-01-31 13:43:43 följande:
    En del menar att Kevin-trenden beror på den lille gossen i "Ensam Hemma"-filmerna. (Och så funkar ju uttalet på svenska).
    Aaah ja är det så pass gammalt alltså, då är jag med. Uttalet kan jag hålla med om, samma med Liam det går ju inte att uttala på särskilt många sätt
Svar på tråden Förra årets raketer på pojknamnstoppen - vilket gillar du MINST?