• Matssthlm67

Mamma håller fast sin treåring när han tatueras!!!

Jag läste om den här videon idag och var tvungen att se den. Nu måste jag bara avreagera mig någonstans.

Har ni sett den?

En mamma som låter sitt barn (3 år) tatueras. Och hon håller fast barnet.

http://goo.gl/2hSm2

Jag blir så fruktansvärt arg.

Jag förstår bara inte. Tänker mig att mitt ex skulle göra så med ett av våra barn. Eller ja så långt skulle hon ju aldrig gå men något liknande. Jag hade blivit så förbannad.

Jag kanske överreagerar på videon?

/Förbannad

• Svar på tråden Mamma håller fast sin treåring när han tatueras!!!
  • Mpower79

Tänker inte kolla men håller med Tessasen

• Matssthlm67

Jag förstår det Mpower79, är du som jag hade du nog blivit j*kligt förbannad, minst sagt.

Skönt att höra att man inte är ensam att tycka som jag gör.

Tänkte direkt på om mitt ex skulle gjort liknande, visst inte tatuera, men tillåter något "stort" utan att prata med mig först.

Undrar om mamman kommer straffas för vad hon gör nu när videon sprider sig. 

• vampyria2

What dödsstraff, nä nu måste ni ändå överdriva en hel del va Drömmer  Nog tusan är det vidrigt och hon bör dömas för misshandel naturligtvis och man bör se över hur hon behandlar barnet i övrigt, är man verkligen lämpad att ta hand om barn om man utsätter dem för detta?

• HWR

Det är lika hemsk att ta hål i öronen på små bebisar.

Jag kunde inte se videon, får ont i magen bara jag tänker på det. Stackars barn. 

• Mpower79

Skulle då rakt inte tatuera min treåring! Är själv fullklottrad o vet hur ont det kan göra. Minsta lilla jag läser o framförallt ser förstör flera nätters sömn för mig, jag blir helt vansinnig.

Räckte med Hollywoodfruar som tog hål i öronen på nån liten bebis, är fortfarande arg på det o hoppas jag aldrig ser den kärringen i mitt liv

• Matssthlm67

Ja dödsstraff är väl att ta i men något straff bör hon få tycker jag.

Vad tycker ni är okej?

Du nämnde hål i öronen HWR?

Min dotter skulle vilja ha det. Visst det är inte som en tatuering precis men ändå?

När tycker ni det är okej för barnen med sånt här? Tatuering såklart när de är över 18 men hål i öronen? 

• Höghus

Ni vet att det finns folk som skär av delar av sina söners könsorgan va? Det är ännu värre.

• Ant3
    Matssthlm67 skrev 2013-01-28 21:42:40 följande:
    När tycker ni det är okej för barnen med sånt här? Tatuering såklart när de är över 18 men hål i öronen? 
    Min dotter var drygt 5 när hon fick hål i öronen.
  • HWR
    Matssthlm67 skrev 2013-01-28 21:42:40 följande:
    Ja dödsstraff är väl att ta i men något straff bör hon få tycker jag.

Vad tycker ni är okej?

Du nämnde hål i öronen HWR?

Min dotter skulle vilja ha det. Visst det är inte som en tatuering precis men ändå?

Jag pratade just med sambon om hål i öronen och vi är överrens om att våra barn får ta det när de förstår vad det innebär. Att det gör ont och att man måste sköta om det sen.
    Nu är min äldsta 3 år och har inte börjat prata om det än. Men när hon vill ha det så får vi prata om det. Men en ren gissning..när hon är 5-7 år kanske.

Men tatuering - 18 år. Jag gjorde själv en när jag var 16 med mina föräldrars godkännande. Mina barn får vänta längre. 
  • Herr Alfabet

Det är illa att tvångstatuera sin unge, men det finns värre märkningar, som tex när religiösa fanatiker hävdar rätten att skära sönder barnens könsorgan för att Allah eller mån annan j-a pissgud vill det.

• skogsvitter

Å andra sidan ställer jag mig frågande till om könsstympning verkligen sker utan smärtlindring?

• vampyria2
    skogsvitter skrev 2013-01-29 16:28:23 följande:
    Å andra sidan ställer jag mig frågande till om könsstympning verkligen sker utan smärtlindring?
    Oj det trodde jag att alla visste att det gjordes, sen om de nu skulle smärtlindra tex snoppen så kan man ju bara föreställa sig hur förbaskat ont det måste göras att få en spruta där Obestämd
  • skogsvitter
    vampyria2 skrev 2013-01-30 11:30:28 följande:
    Oj det trodde jag att alla visste att det gjordes, sen om de nu skulle smärtlindra tex snoppen så kan man ju bara föreställa sig hur förbaskat ont det måste göras att få en spruta där Obestämd
    Ja det klart. Jag tycker självklart det är helt galet att det görs. Men är inte alls insatt i hur proceduren sker (tycker det är för obehagligt att öht tänka på) men jag har fått för mig att det sker utan smärtlindring även om jag inte är säker, hoppades dock att det inte var så?! Därför jag frågade.

Förövrigt måste ju föräldrar som gör detta mot sina barn trots att de skriker hjärtskärrande av smärta och rädsla ha någon allvarlig emotionell blockering.
  • Undret Gilan

Jag tycker väll inte smärtan i sej är det värsta i det hela. 
    Ungen blir ju "märkt" för livet med en tatuering som den kanske kommer hata när den växer upp.
    Dessutom så kommer ungen ju växa ganska mycket så har svårt att se att tatueringen skulle hålla sej "snygg" i längden.
    Nä här blir det varken några tatueringar eller hål innan barnet är så stort nog att det visar tecken på ordentligs konsekvens tänkande. Vilken ålder det kommer ske i vet jag dock inte.

♥Stella 2010-03-28♥
  • Strömseng

Och va fan är de för en tattuerare som gör de!!!!
    Hur kan man bestämma att ens barn ska märkas för livet med något sådant?!?!?!

Svar på tråden Mamma håller fast sin treåring när han tatueras!!!