• milla 82

Söker tips på bra hotell i Turkiet: Side eller Alanya

Hej

Har nu under flera veckor letat resor till Turkiet och har svårt att bestämma mig. Jag söker därför lite tips på vad som kan passa en familj med två barn, 7 månader är den yngsta och 3,5 den äldsta då vi tänkt resa i juni.
    Vi vill gärna resa till Alanya eller Side, ha nära till allt..strand och centrum, en bra all inclusive osv.

Någon som har bra tips och erfarenheter för gärna höra av sig!

Tack tack!

• Svar på tråden Söker tips på bra hotell i Turkiet: Side eller Alanya
  • cickan

Själv åker vi till bodrum i Turkiet med all inclusive med egen strand precis vid hotellet. Känner inte till dom andra två

• Lisa1976

Satsa på Side istället för Alanya. Har varit i Alanya och gillade det inte. Har hört att Side ska vara mycket bättre.

Son 0804 Dotter 1101
  • Silje92

Jag har varit i side. Ett jättebra, fräsch hotell med superba all inclusive och barnvänligt med lek och annat är Sea world spa and resort. Lite dyrare. Men mycket fint och underhållande. Åker gärna tillbaka dit! Dessutom inte lika lång bussresa från flygplatsen som till Alanya. :)

• milla 82
    Silje92 skrev 2013-01-29 12:20:21 följande:
    Jag har varit i side. Ett jättebra, fräsch hotell med superba all inclusive och barnvänligt med lek och annat är Sea world spa and resort. Lite dyrare. Men mycket fint och underhållande. Åker gärna tillbaka dit! Dessutom inte lika lång bussresa från flygplatsen som till Alanya. :)
    tack för tipset! ska kolla upp det!

• milla 82
    milla 82 skrev 2013-01-29 11:23:58 följande:
    Hej

Har nu under flera veckor letat resor till Turkiet och har svårt att bestämma mig. Jag söker därför lite tips på vad som kan passa en familj med två barn, 7 månader är den yngsta och 3,5 den äldsta då vi tänkt resa i juni.
    Vi vill gärna resa till Alanya eller Side, ha nära till allt..strand och centrum, en bra all inclusive osv.

Någon som har bra tips och erfarenheter för gärna höra av sig!

Tack tack!
    Fler hotelltips?
  • K med lilla E

Vi har beställt en allinclusiveresa till Stella Beach i Alanya, har absolut ingen aning om det är bra eller inte. Rena lotteriet om man inte känner någon som kan rekommendera något! Min kompis har däremot varit på grannhotellet och det var jättebra så jag hoppas verkligen att det här är ok!

• mia maria

Jag gillar Alanya, men har visserligen aldrig varit i Side så jag kan ej jämföra.
    Vings Sungarden SunPark Garden är ett superfint hotell - de har någon form av AI, men vi hade aldrig det men däremot åt vi derasfrukost o den var ljuvlig!

Fritidsresors Flower Garden ska också vara bra, har dock bara varit där o badat i deras pool samt ätit lunch, har aldrig bott där o kan ej uttala mig om AI.
    Mayflower är också bra, men det är inget AI-hotell.

Pascha Bay (Fritidsresor) brukar vara omtyckt men det ligger ju en bit utanför Alanya.
    Likaså Fougere ska vara bra, men vet ej hur det är med AI där? 

• 1464

Jag kan varmt rekommendera ett hotell som jag varit 2 vårar i rad på, Iz flower side beach i Side. Såå underbart! Jättefint hotell, bra mat och barnvänligt! Nära in till själva Side, om man vill handla, eller till Kumköy som ligger åt "andra hållet".

• h81

Hej!

Vi har varit i Side tre gånger!
    bott på pegasos world (nazar) två gånger och på Sea world spa and resort (ving) en gång..
    ganska likvärdiga hotell på många sätt, vi reser med två barn (nu 5 o 7 år) vill ha all inclusive och bo på stranden. Dom två senaste resorna har vi dessutom haft sällskap av mina föräldrar samt min bror o han ssambo och alla har vart lika nöjda =)

skulle vi åka igen i år skulle jag välja Sea world spa and resort av dom två för pegasos kändes som det hade blivit slitet sen vi var där sist... dock är ju deras pool svår o slå och vi upplevde det som att det var närmare till stranden där trots att båda låg PÅ stranden!? maten är bra på båda. gym finns på båda. turkiskt hamam finns på båda. liiiite närmare från flygplatsen till pegasos...

inne i side har vi bara varit en gång på senaste resan, men det skulle jag verkligen vilja kika närmare på nästa resa.
    vi har blivit förälskade i side =)

hoppas du hittar en resa som passar dig!! =)

• Undret Gilan

Vi bodde på ett hotell imellan side och Alanya men med taxi/buss avstånd till bägge!
    Bodde på Galleri resort jättefint hotell, bra mat och en hel del "barn grejer"! 

♥Stella 2010-03-28♥
  • Pyret 85

Jag har varit i Side två gånger och vi bodde på ett hotell som heter Side resort båda gångerna. Vi var jättenöjda. Dessutom har dom nu renoverat hotellet och lagt till en stjärna på det sen vi var där sist. Visst det ligger lite utanför centrum och är ca 1km till stranden men passade oss perfekt eftersom vi inte är strandmänniskor och badar lika gärna i poolen. Tror dessutom att det går badbussar gratis bort till stranden om jag inte har fel för mig.

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Elmiran

Jag kan tipsa delphin botanik, lite dyrare men helt klart värt det. Vet knappt var jag ska börja. Var där med min dotter förra året, hon blev 3 år då. Det finns lite butiker på hotellet och inte långt därifrån ett stort butiksområde med billig shopping, läkare finns på hotellet, man vet aldrog kan behövas. All inklusive var fantastisk. Mycket bra mat. Hotellet har ett stort område med många pooler och barnpooler. Parasoll som fälldes upp över den barnpoolen vi mest var vid. Kanon för små barn. En lite. Elefantruschekana fanns det inden också

• Elmiran

Inlägget skickades innan det var klart, skriver på mobilen..
    Fanns andra barnområden med större lekattraktioner i barnpoolerna, flera lekparker, varav en vid ena delen i huvudrestaurangerna så föräldrarna kan äta o barnen leka. De har stora vattenrutschekanor. Minclub med massor av aktiviteter (vissa kostade som tex t-shirtmålning) varje kväll öppnades nöjesparken, karuseller, sockervadd etc, minidisco, allt det gratis!!
    Fin strand och mycket trevlig personal. Gym finns såklart för den som vill. Spa-avdelning.
    Det fanna bowlingbanor och lite andra spel/lek-grejer.
    Finns mycket mer, men det är det bästa iallafall :D

• angel357
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
  • Ooops

Kommer med ett annat tips! :)

Vi åkte till Belek och bodde på Cornelia Diamond (golf and resort) All inclusive! Helt underbart! Där fanns ett jättefint barn badland, nära stranden, super ttevlig personal och fint hotell. Rekommenderas verkligen.

• Tonårsmamman1
    Ooops skrev 2016-08-06 16:22:23 följande:

Kommer med ett annat tips! :)

Vi åkte till Belek och bodde på Cornelia Diamond (golf and resort) All inclusive! Helt underbart! Där fanns ett jättefint barn badland, nära stranden, super ttevlig personal och fint hotell. Rekommenderas verkligen.

Instämmer. Jättefint hotell och mycket bra mat.
Svar på tråden Söker tips på bra hotell i Turkiet: Side eller Alanya