• Anonym (alice)

snälla snälla hjälp

Hej
    Jag får inte bo hemma längre av mamma. Hon tycker inte att jag bidrar till familjen och hon har en massa konstiga saker för sig.
    Har bra relation med pappa och min syster, men det är mamma som bestämmer, pappa har aldrig haft mycket att säga till om.
    Mamma vill nu slänga ut mig.
    Vart vänder jag mig? Socialtjänsten? Vad kan dom göra? Mina föräldrar har ju fortfarande försörjningsplikt...

Kan även tillägga att jag funderar på att ta mitt liv.

kram på er alla 

• Svar på tråden snälla snälla hjälp
  • Smartie

Hur gammal är du?

Vänd dig till Socialtjänsten. 

• Anonym (mm)

Lilla gumman - att ta sitt liv är ALDRIG lösningen. ALLTING kan ALLTID bli bättre.

Min dotters kompis tog livet av sig för snart ett år sedan. Han kommer vara död i hela sitt liv (om man nu kan uttrycka sig så).  

• BioBonus

Hur gammal är du?
    Är du 16 eller över så kan du själv bestämma var du vill bo, så om du kan ta dig till din pappa så är det ju jättebra. Annars ska du omedelbart ta kontakt med Socialtjänsten och berätta vad som har hänt.

Och som ovanstående säger - att ta livet är inte en bra lösning. Livet vill gärna bli bra! Orka 

• UngSambo

Snälla, kämpa, ta dig igenom det här och  var stark! Hoppas att du har någon nära dig som stöttar dig i allt! kram

• Anonym (alice)
    BioBonus skrev 2013-01-30 10:26:30 följande:
    Hur gammal är du?
    Är du 16 eller över så kan du själv bestämma var du vill bo, så om du kan ta dig till din pappa så är det ju jättebra. Annars ska du omedelbart ta kontakt med Socialtjänsten och berätta vad som har hänt.

Och som ovanstående säger - att ta livet är inte en bra lösning. Livet vill gärna bli bra! Orka 
    Jag är 18.
    Tack{#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (en mamma)

Stackars dig som är så utsatt, ta omedelbart kontakt med socialtjänsten o berätta allt för dom.

Jag hoppas verkligen allt löser sig för dig.

Ta absolut inte livet av dig fast det är jobbigt nu, tänk att allt bara kan bli bättre o vad onödigt ditt beslut isåfall var/är.

Har du någon som stöttar dig? Någon äldre släkting eller nära vän? Ring annars till någon förening som du tycker passar just dig. På google finns det föreningar som stöttar tjejer i din situation som känner sig ensamma. Sök så hittar du!

Jag önskar dig stort lycka till!!!!!!

Svar på tråden snälla snälla hjälp