• mellieB

11mån hysterisk på natten?!

Hej! Känns som vi bara står och trampar här hemma.. Lillan åkte på en rejäl magsjuka 2dar efter nyår.. Hon spydde en hel natt sen kom de andra vägen i några dar,, Vi körde mjölkfritt och magen blev kanon ganska snabbt.. försökte då introducera vanlig välling igen Sempers från 8mån,, De blev katsatrof,, Hon fick jätte ont i magen,, så fick rådet av bvc att återgå till mjölkfritt i 2v,, vilket vi gjorde.. De blev lite bättre men vissa nätter vart katastrof ändå.. Efter 2v så tyckte dem vi kunde försöka igen,, På dagen fick hon mat och gröt med mjölk i och ingen reaktion där.. På kvällen fick hon sin välling som vi då fasade över,, och fram tills dess att hon fick en hel flaska med vanlig välling sov hon okej,, Men när hon sen fick en hel flaska med vanlig då satte de igång på nätterna igen,,,

Då trodde dem att de inte va mjölken utan kanske havren,, Så då skulle vi köra majsvälling men japp första natten va okej,, 2uppvak och inte hysterik,, Inatt (andra natten) va hon hysterisk igen och hade blivit stenhård i magen av majsvällingen..

Va sjutton ska vi göra?! Ja tror de måste ha med vällingen att göra,, De känns som hon har ont i magen? Men hon kan ju inte prata haha,, Innan magsjukan kunde hon äta allt utan problem och sov nätterna igenom med kanske 1uppvak ibland inget,, Ja håller på att gå under med en 3åring hemma oxå... Inatt fick jag sova från 21.30-00.30 sen va jag vaken med henne fram till 5 och sen upp med tuppen kl 7....  

• Svar på tråden 11mån hysterisk på natten?!
  • La Lola

Skippa välling helt o hållet?
    Ge henne ersättning om hon behöver något flytande.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mellieB

Den tanken har slagigt mig,, alltså sluta med vällingen,, inte haft en tanke på att gå tillbaka till ersättning men kanske kan vara nåt.. 

Är ju inte helt hundra på att de är vällingen men de känns som de,,  

• HWR

Du kan ju testa och se om det hjälper.
    Vill hon inte ha ersättning så kan hon kanske bara äta något på kvällen..en smörgås, youghurt eller så. 

• mellieB

Hon får gröt på kvällen och blir de en tidig kvällsmat så brukar hon få en flaska precis innan läggdags.. Hon kan inte äta smörgås än har lite problem med mat med bitar..

De enda sättet som funkar att söva om henne är en flaska men nu dessa senaste nätter så vill hon inte somna om ens efter en flaska utan är hysterisk,, Så då vill hon ligga på mig vilket gör att jag inte kan sova.. Hade hon nöjt sig med brevid mig hade de ju gått,, men hon ska ligga på mage på min mage,, så känns som att hon har ont i magen eller kan detta vara en seperationsfas? Är så svårt att veta då hon vart sjuk så hur ska man veta vad som är vad? haha

• HWR

Jag har också haft perioder med mina tjejer då de har skrikit på nätterna, velat vara nära och så. De är nu 18 månader och 3 år. 3-åringen har nattskräck och lillan är i separationsfas just nu och vill helst ligga på mig. Men nu räcker det oftast med att jag håller en hand på henne.

Men testa med ersättninge. Eller majsvälling med katrinplommonpuré i? Om det är så att hon blir hård i magen av majset. 

• mellieB

Gav henne katrinplommon i morse och då blev de genast bättre.. men ska nog testa ersättning då så hon slipper bli hård.. Ska prata med BVC imon oxå,, Tack för tipset! Vet inte varför jag inte ens tänkt på ersättning haha

Svar på tråden 11mån hysterisk på natten?!