Har precis slutat jobba och känner mig meningslös. Jag älskar mitt jobb och vill inte gå hemma ett år = svart samvete.
Jani.
Detta med småbarn och arbete är inte en lätt ekvation. Jag älskar mitt jobb otroligt mycket, jag har för ett år sedan fått mitt drömjobb och det har varit roligt varje dag hela 2012. I måndags slutade jag jobba eftersom jag är i v 39 och jag har ångest. Jag vill inte sluta!
Givetvis längtar jag efter min bebis och det ska bli jättekul att bli mamma igen, men jag är livrädd för att halka efter på karriärsstegen och vara helt borta när jag kommer tillbaka. Jag skulle egentligen vilja börja jobba igen ett par dagar i veckan redan till hösten men det går tyvärr inte med mitt jobb som kräver sin heltid.
Med dessa tankar kommer Det Svarta Samvetet. Jag borde njuta av att gå in i sista bebisbubblan (jag har ett barn sedan tidigare och det här är det sista) och vilja vara hemma i flera år men det GÅR inte.
När jag berättar detta för vänner så tittar de konstigt på mig och de kan inte förstå varför jag inte njuter av att lämna bort jobb och ansvar.
Jag mår skit. Både över att lämna jobbet och att känna såhär inför ledigheten.
Åsikter? Några fler som älskar sitt jobb sjukt mycket?