• spöke

Flicknamn med mycket P - vilket gillar du bäst?

B-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66101995.html
    D-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66117903.html
    F-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66162144.html
    G-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66295998.html
    H-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66417749.html
    J-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66519318.html
    K-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66858902.html
    L-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67029385.html
    M-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67737307.html
    N-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67764285.html

Nu gör vi ett nytt ryck. Ni som har följt trådarna i listan ovan vet vad det handlar om: 20 namn som innehåller den aktuella konsonanten (inbakad i namnet). Förhoppningsvis kan listorna inspirera dig som letar namn... eller bara roa för stunden.

Dags för P-iga namn. En bokstav som är ganska sparsamt använd i flicknamn ...

Kommentera gärna vilka namn du gillar/ogillar.

Spöke 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn med mycket P - vilket gillar du bäst?
  • Erfdgt

Jag tycker Poppy är finast trots allt, men inget utav dom faller mig i smaken egentligen.

• Vulpecula

Meh, det är väl ändå två L i Apollonia? ;)

Hmhm, ska jag ta Apollonia, Esperanza, Filippa eller Olympia? Eller Leopoldine kanske ... Svårt detta. För övrigt undrade jag i en halvminut vad i all världen Hope var för ett namn, innan jag kom på att uttala det på engelska istället för svenska som jag gjorde (håååpe) ... Obestämd Smart.

Min blogg om namn: olympiasoliver.blogspot.com
  • spöke
    Vulpecula skrev 2013-01-30 22:05:41 följande:
    Meh, det är väl ändå två L i Apollonia? ;)

Hmhm, ska jag ta Apollonia, Esperanza, Filippa eller Olympia? Eller Leopoldine kanske ... Svårt detta. För övrigt undrade jag i en halvminut vad i all världen Hope var för ett namn, innan jag kom på att uttala det på engelska istället för svenska som jag gjorde (håååpe) ... Obestämd Smart.
    Apollonia eller Apolonia ... båda stavningarna förekommer. Jag skrev med ett L för det är liiiiite vanligare.

Det finns 60 kvinnor som har förnamnet Apolonia. Av dessa har 16 namnet Apolonia som tilltalsnamn.
    Det finns 56 kvinnor som har förnamnet Apollonia. Av dessa har 12 namnet Apollonia som tilltalsnamn. 

• Vulpecula
    spöke skrev 2013-01-30 22:09:58 följande:
    Apollonia eller Apolonia ... båda stavningarna förekommer. Jag skrev med ett L för det är liiiiite vanligare.

Det finns 60 kvinnor som har förnamnet Apolonia. Av dessa har 16 namnet Apolonia som tilltalsnamn.
    Det finns 56 kvinnor som har förnamnet Apollonia. Av dessa har 12 namnet Apollonia som tilltalsnamn. 

På så sätt. På tiden folk verkligen hette Apollonia i någon större utsträckning här, verkar Apollonia ha varit vanligare. Apolonia är den polska stavningen tror jag, så det går väl för all del an det med.
    Min blogg om namn: olympiasoliver.blogspot.com
  • spöke
    Vulpecula skrev 2013-01-30 22:12:53 följande:

På så sätt. På tiden folk verkligen hette Apollonia i någon större utsträckning här, verkar Apollonia ha varit vanligare. Apolonia är den polska stavningen tror jag, så det går väl för all del an det med.
    Jag borde ha skrivit båda.
  • DenNamnbitne

Det blev Europa tillslut

även Cassiopeia, April, September, Leopoldine och Penelope är häftiga fast jag vet inte om jag gillar något.

• Pimpinellan

Gillar enbart Filippa,men det är å andra sidan en klar favorit bland alla flicknamn. De andra var ju bara fruktansvärda och inte ens namn anser jag.

• spöke
    Pimpinellan skrev 2013-01-31 13:10:37 följande:
    Gillar enbart Filippa,men det är å andra sidan en klar favorit bland alla flicknamn. De andra var ju bara fruktansvärda och inte ens namn anser jag.
    Jag glömde ta med "Pimpinellan". Hade ju passat.
  • Pimpinellan
    spöke skrev 2013-01-31 13:27:41 följande:
    Jag glömde ta med "Pimpinellan". Hade ju passat.

Snuset eller rosen? Tungan ute 
  • Pimpinellan
    spöke skrev 2013-01-31 13:33:21 följande:
    Jag tänkte mer på ... dig!

Och jag har ingen aning om varför kära mormor kallade mig Pimpinellan,men så hette jag. Hoppas det var efter rosen! {#emotions_dlg.flower} 
  • spöke
    Pimpinellan skrev 2013-01-31 13:37:08 följande:

Och jag har ingen aning om varför kära mormor kallade mig Pimpinellan,men så hette jag. Hoppas det var efter rosen! {#emotions_dlg.flower} 
    Det var det nog. Älskling, du är som en ros.
  • Maisie

Innan jag såg namnen så tänkte jag att Filippa är nog med och det är ett namn jag inte gillar. När jag sen ser namnen så inser jag att jag tycker ännu sämre om alla de andra namnen. Obestämd Denna gången kan jag inte rösta.

• spöke
    Maisie skrev 2013-01-31 20:28:51 följande:
    Innan jag såg namnen så tänkte jag att Filippa är nog med och det är ett namn jag inte gillar. När jag sen ser namnen så inser jag att jag tycker ännu sämre om alla de andra namnen. Obestämd Denna gången kan jag inte rösta.
    Hehe. Namn med P i är inget för dig alltså.
Svar på tråden Flicknamn med mycket P - vilket gillar du bäst?