• Anonym (c)

Besvärliga bion...

Hon har tjatat gnatat och förstört vår tid med barnet år efter år och då till slut bestämde min man att han skulle stämma för boende och vann det. Aldrig i vår mest galna fantasi hade vi kunna föreställa den mardröm som följde. Bråk om var detalj  tider ändras när h*n får komma hem och lov ska tillbringas med släktingar även då domen är att h*n är med oss. Det tjatas för barnet hemma och via telefon och h*n mår dåligt av situationen. Hela familjen rasar samman. Nu är det krig igen då vi slutligen beslutat att det får bära eller brista för sista gången då h*ns vilja är att bo med oss och sina syskon och inte med mamman. Den reaktion hon gav var som att hälla bensin på en brasa. Nu mår barnet dåligt och domen faller när som. Väntan är olidlig. Är det nu man ger upp ? Svagare än någonsin är viljan att kämpa.

• Svar på tråden Besvärliga bion...
  • Nessie99

Stackars barn! Håll henom utanför allt detta så gott det går och var stark. Sånt här ska barn inte behöva gå igenom :(

• Anonym (mm)

Jag förstår att det är jobbigt för er alla, men blir förvånad att ni trodde att mamman skulle lugna ner sig.

• Anonym
    Anonym (c) skrev 2013-01-31 00:07:39 följande:
    Honhar tjatat gnatat och förstört vår tid med barnet år efter år och då till slut bestämde min man att han skulle stämma för boende och vann det. Aldrig i vår mest galna fantasi hade vi kunna föreställa den mardröm som följde. Bråk om var detalj  tider ändras när h*n får komma hem och lov ska tillbringas med släktingar även då domen är att h*n är med oss. Det tjatas för barnet hemma och via telefon och h*n mår dåligt av situationen. Hela familjen rasar samman. Nu är det krig igen då vi slutligen beslutat att det får bära eller brista för sista gången då h*ns vilja är att bo med oss och sina syskon och inte med mamman. Den reaktion hon gav var som att hälla bensin på en brasa. Nu mår barnet dåligt och domen faller när som. Väntan är olidlig. Är det nu man ger upp ? Svagare än någonsin är viljan att kämpa.
    Hur gamlat är barnet?
    varför fick pappan boendet?   

Hur ofta träffar barnet sin mamma? 

Det blir inte alltid bättre av att stämma, en stämning ökar konfikter.

vad väntar ni på nu?

• Anonym
    Anonym (mm) skrev 2013-01-31 10:54:46 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt för er alla, men blir förvånad att ni trodde att mamman skulle lugna ner sig.

Vi hör bara den ena partiska sidan här....
  • Anonym (?)

"Aldrig i er galnaste fantasi hade ni kunnat föreställa er vilken mardröm det skulle bli"???
    Jag vet inte hur naiva ni var när ni tog tvisten, men en tvist löser inga konflikter utan skapar en större.
    Det enda det löser är att man får en juridisk dom på hur umgänge och boende ska se ut, att efterleva den är en helt annan sak eftersom det bara är text på ett papper.

Det finns bara förlorare i en tvist om boende/vårdnad, största förloraren är barnen. 

• Anonym

Återigen en tråd från bonusmamman om den "besvärliga" biomamman.

varför kan inte en bonus bar acceptera att pappan har barn med en annan och det är pappans uppgft att lösa detta.
    Pappan har någongång tyckt om biomamman så mycket att de haed sex ovh gjorde ett barn.

Är du avundsjuk på något sätt ts eller ???     

Barn är lojala,  säger vad ni vill höra till er och vad mamman till hör till mamman.

innerst inne vill nog barnet bara ha det lugn och ro så det är det ni måste kämpa för..  lägg ner striden mot mamman och kämpa för att barnet ska må bra och sluta fråga barnet vart barnet vill bo för  barnet mår inte bättre av det. 

• Anonym (trött man blir..)
    Anonym skrev 2013-01-31 13:43:46 följande:

varför kan inte en bonus bar acceptera att pappan har barn med en annan och det är pappans uppgft att lösa detta.
    Pappan har någongång tyckt om biomamman så mycket att de haed sex ovh gjorde ett barn.

Barn är lojala,  säger vad ni vill höra till er och vad mamman till hör till mamman.

innerst inne vill nog barnet bara ha det lugn och ro så det är det ni måste kämpa för..  lägg ner striden mot mamman och kämpa för att barnet ska må bra och sluta fråga barnet vart barnet vill bo för  barnet mår inte bättre av det. 

Det var det bästa jag läst här på länge!Håller med !
  • Anonym (c)
    Anonym skrev 2013-01-31 13:43:46 följande:

Den slutliga tvisten får sin upplösning inom kort. Det finns ingen avundsjuka hör utan enbart en galen biomorsa som lägger näsan i blöt direkt när hon får chans.

Barn är lojala och h*ns vilja är att bo hemma med oss och vi är stöttande i det. Det här tär men det blir lugn och ro inom kort.

• Anonym
    Anonym (trött man blir..) skrev 2013-01-31 19:45:24 följande:
    Det var det bästa jag läst här på länge!Håller med !

Det kom från hjärtat. Men jag ber om ursäkt för alla stavfel.
  • Anonym
    Anonym (c) skrev 2013-01-31 19:51:57 följande:
    Den slutliga tvisten får sin upplösning inom kort. Det finns ingen avundsjuka hör utan enbart en galen biomorsa som lägger näsan i blöt direkt när hon får chans.

Barn är lojala och h*ns vilja är att bo hemma med oss och vi är stöttande i det. Det här tär men det blir lugn och ro inom kort.

Smart barn, säger vad ni vill höra för att undvika konflikter med er.

I en sådan eskalerande konflikt anser inte ens rätten att barnet säger till någon vart det vill bo för det primära för barnet blir att pappan och mamman ska bara sams utan att sätta barnet mitt i konflikten.
Svar på tråden Besvärliga bion...