• Anonym (När?)

Har jag ingen ägglossning?

Jag och sambon har nu försökt ett år att få ett 3e barn utan resultat. Har regelbunden mens, får utslag på ältest varje månad och har nyss börjat tempa.

Denna cykel låg tempen på 36,4-36,6 innan ägglossning. Fick sedan utslag på ältest dag 17, höjd temp till 36,9 dag 18, missade temp dag 19 men dag 20-22 nu har den sjunkit och ligger på 36,3-36,5.

Betyder det att jag inte haft ägglossning trots höjningen jag hade dag 18? Vad betydde då den lilla höjningen?
    Känner mig så ledsen just nu ska dock till gynläkare om en vecka!

• Svar på tråden Har jag ingen ägglossning?
  • Anonym (När?)

Snälla nån som har nån tanke? :-S

• Anonym (När?)
    semlorna skrev 2013-01-31 16:58:27 följande:
    Hur lång cykel har du?

Mellan 29-35 dagar.
  • semlorna
    Anonym (När?) skrev 2013-01-31 18:17:18 följande:
    Mellan 29-35 dagar.

Om du har 35 nu kan det mycket väl vara så att din låga temp nu är ÄL, du får se om den höjs. Annars kan det vara så att du inte haft ÄL den här månaden, det är normalt att den hoppar över ibland.
  • MrsC74

Min temp.ändras aldrig vid ÄL. Vet massor med människor det inte fungerar att tempa för. Testat ÄL stickor ?

• Anonym (När?)
    semlorna skrev 2013-02-01 00:19:59 följande:
    Om du har 35 nu kan det mycket väl vara så att din låga temp nu är ÄL, du får se om den höjs. Annars kan det vara så att du inte haft ÄL den här månaden, det är normalt att den hoppar över ibland.

Tog ett ältest igår för att se men det var negativt....

Ja kanske den hoppat över, jag har ingen aning
    MrsC74 skrev 2013-02-01 00:22:29 följande:
    Min temp.ändras aldrig vid ÄL. Vet massor med människor det inte fungerar att tempa för. Testat ÄL stickor ?

Ja utslag på ältest varje månad! Varav denna fick jag det dag 17.

Aha! Men vet du att du har ägglossning ändå trots lika temp?

Igår eftermiddag var min temp 36,8 men imorse 36,4 igen... Samma som innan beräknad äl. :-S
  • Anonym (När?)

Är detta tillräckliga "krav" att få göra ett progesteronprov när jag ska till gyn?

Försökt ett år och inte ens temphöjning?! Dock positiva test...

2 barn innan varav minsta 2 år.

• MrsC74

Jo jag vet att jag har ägglossat. Går på en fertilitetsklinik. Där visar studier att temp. endast fungerar hos 30 % hos kvinnor. De avråder från att använda den metoden.
    Jag ändrar vite heller temp. när jag är gravid. Har varit gravid 7 gånger. Bara en bebis av det dock.

• Anonym

För mig fungerar temperturmetoden jättebra. Jag ligger på ca 36.6 innan äl och sen kring 37.0. Det är enbart morgontemperaturen (innan man stiger upp) som mäts. På dagen kan tempen vara annorlunda, liksom på kvällen då den tom kan gå ner om man t.ex. ansträngt sig hårt tidigare på dagen. Äl-stickor däremot fungerar sämre för mig, jag måste testa 2-3 gånger om dygnet för att hinna mäta min korta äl-hormon-topp. Allra bäst tycker jag dock det är att lyssna till kroppen, eller snarare känna av vilken dragningskraft maken har - han är alltid intressant, men vid äl är jag övertokig i honom.

Svar på tråden Har jag ingen ägglossning?