• Anonym (ledsen)

vad händer om man spyr upp tabletten?

hejsan, är det någon som vet vad som händer om man spyr upp allt man har i magen efter ca en timme från intag av abortpillret?

• Svar på tråden vad händer om man spyr upp tabletten?
  • Anonym

Har det gått en timme så har kroppen hunnit tagit upp pillret sa dom till mig. Spyr man innan det får man ett nytt

• Anonym (T)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-01-31 11:35:56 följande:
    Ringde tillslut iaf, och dom visste inte mer än att börjar ja inte blöda inom 1-2 veckor kunde jag anta att allt är som det ska!

Ingen abort alltså?
  • Anonym
    Emmeliina skrev 2013-01-31 12:30:07 följande:
    Men om graviditeten hunnit avstanna måste väl fostret ut?
    Det kommer ut ändå så småningom, även om det tar längre tid innan kroppen upptäcker det och stöter ut det.
  • Anonym (jag oxå)

jag gjorde en abort för massa år sen... jag skulle ta en tablett kvällen innan skrapning som jag kräktes upp... på morgonen efter när det va dax för skrapning så sa jag det åt läkaren men han sa inget speciellt om det så jag antar att det inte spelar nån större roll eftersom han utförde skrapningen ändå..

• JennyLS

Du har väl fått cytotec för att stöta ut också?
    Man tar ju inte bara första och hoppas att de kommer ut?

• Pastell1983

När jag gjorde medicinsk abort för flera år sedan fick jag komma tillbaka till sjukhuset för att stämma av med dom att jag inte spytt upp nån tablett och att jag mådde bra. Annars hade jag nog fått en ny antar jag.

• Pastell1983
    JennyLS skrev 2013-01-31 18:22:44 följande:
    Du har väl fått cytotec för att stöta ut också?
    Man tar ju inte bara första och hoppas att de kommer ut?
    Fast de tabletterna tar man ju två dagar efter den här tabletten.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-01-31 08:19:23 följande:
    hejsan, är det någon som vet vad som händer om man spyr upp allt man har i magen efter ca en timme från intag av abortpillret?
    Hej hur gick det för dig? Vela du behålla barnet eftersom du undrade. Klarade sig fostret sig? 
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-01-31 08:19:23 följande:
    jag har nämligen själv spytt upp tabletten på flit och väntar nu som en tok på att se om det klarar sig eller inte. Är nu två dagar sedan jag tog pillret och spydde efter ca 20 minuter och har valt att inte ta de andra tabletterna vilket jag kommit överns om på mottagningen. Vänta och se är allt jag kan göra. 
  • Carolina HL

Hej, hur gick det för dig? Avbröts graviditeten när du spydde upp pillret?

Jag har gjort samma sak idag, fick sån ångest att jag försökte spy upp allt men fick inte upp någon hel tablett utan bara det upplösta efter 15 minuter :'(

Svar på tråden vad händer om man spyr upp tabletten?