• MonkeyLover

Nattarbetande man, vakna barn

Hur löser ni sömnen som har en partner som jobbar natt?
    Vi har en ettåring som just nu får kindtänder, 40° feber och förkyld.
    Nätterna fungerar inte alls, vi är mer vakna än sover nu... Senaste 48 timmarna har jag sovit typ åtta timmar!

Hur gör ni efter sådana nätter? Härdar tills partnern vaknat? Får sova innan partnern går och lägger sig?

• Svar på tråden Nattarbetande man, vakna barn
  • Frontline

När jag har jobbat natt får frugan lägga sig ett tag på dagen efter att jag har vaknat.
    Men det är väl bara nu det är jobbigt med sömnen antar jag då barnet är sjukt eller är det så jämt?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Whitetrash86

Fast barnet borde väl sova mer än 8 timmar på 2 dygn? Är ju bara att lägga sig och sova/vila när barnet gör det. Sen vad gör det om det är mitt på dagen.
    Annars har jag (även han när det var omvänt) lägga sig för att sova när han är vaken.

• Takex

Här hade mannen fått sova och jag sovit när barnet gör det.

• MonkeyLover
    Frontline skrev 2013-01-31 10:01:41 följande:
    När jag har jobbat natt får frugan lägga sig ett tag på dagen efter att jag har vaknat.

Men det är väl bara nu det är jobbigt med sömnen antar jag då barnet är sjukt eller är det så jämt?

I vanliga fall sover sonen hela nätter , det är senaste månaden sömnen inte fungerat!
  • MonkeyLover
    Whitetrash86 skrev 2013-01-31 10:11:54 följande:
    Fast barnet borde väl sova mer än 8 timmar på 2 dygn? Är ju bara att lägga sig och sova/vila när barnet gör det. Sen vad gör det om det är mitt på dagen.

Annars har jag (även han när det var omvänt) lägga sig för att sova när han är vaken.

Jodå, han sover mer men 10 minuter i stöten, på mig eller helst ska jag sitta och vagga honom i mitt knä.

Jag är mest nyfiken på hur andra löser det
  • FruZäll

Haft det så i 9år bara att gilla läget med vakna nätter.

• MonkeyLover
    Takex skrev 2013-01-31 10:21:01 följande:
    Här hade mannen fått sova och jag sovit när barnet gör det.

Självklart måste mannen få sova! Hade barnet sovit längre stunder hade det fungerat utmärkt att sova samtidigt men nu funkar ju inte det...
  • Whitetrash86
    MonkeyLover skrev 2013-01-31 10:48:53 följande:

Jodå, han sover mer men 10 minuter i stöten, på mig eller helst ska jag sitta och vagga honom i mitt knä.

Jag är mest nyfiken på hur andra löser det
    oki. men då skulle min sambo låta mig sova under dagen när han var hemma och på helger så skulle han ta natten eftersom han ändå är van vid att vara vaken
  • zumba

Klart att mannen som jobbat hela natten får sova när han kommer hem, själv kan jag lägga mig efter 14 när han vaknat igen

• MonkeyLover
    FruZäll skrev 2013-01-31 10:50:01 följande:
    Haft det så i 9år bara att gilla läget med vakna nätter.

9 år?! Jag beundrar dig, jag skulle gått under för längesedan...!
  • MonkeyLover
    Whitetrash86 skrev 2013-01-31 10:58:22 följande:
    oki. men då skulle min sambo låta mig sova under dagen när han var hemma och på helger så skulle han ta natten eftersom han ändå är van vid att vara vaken

Skönt att lösa helgen så! Här delar vi på helgnätterna då mannen sover då...
  • FruZäll

Jo det är kämpigt ibland men barnen
    År nu 7 och 9år så när dom är i skolan får jag sova. Jobbar natt på det med vaken pass passar mig utmärkt då jag inte sovit 1 hel natt på ja 9år. Vissa dagar är det riktigt slitsamt man är så jäkla trött. Går inte sova på dagarna hela tiden heller man har ett hem att sköta med och ibland är bonusen på 5år hemma. Men får oftast sovmorgon på lördagar så ska inte klaga:)

Svar på tråden Nattarbetande man, vakna barn