Har du håret färgat?
Du över 35- har du håret färgat?
Du över 35- har du håret färgat?
Jag svarade ja men jag bleker håret, antar att det ingår i samma kategori
Ja sen 20 år tillbaka typ.
Sen 25 år tillbaka - kommer inte ihåg när jag hade min orginal färg a al råtta i huvudet.
Den kan nog vara lite åldrad nu så den har en dragning åt silver
Nej. Gjorde det förut. Började när jag var typ 10 år... men sen när jag fyllde 20 så orkade jag inte längre så nu har jag min naturliga hårfärg. Jag är alldeles för lat för att orka färga det ;)
Svarade nej,för jag tonar håret och det så sällan att mellan varven ser jag ut som mig själv-tyvärr!
Jupp. Började när jag var 25 ungefär...
Växlat mellan svart, rött, rödbrunt och som nu blont.
Minns inte riktigt vad jag har för orginalhårfärg, men *tror* att det är ganska likt det jag har i nu...
Men jag färgar inte för att täcka över grått - jag färgar för att det är kul att förändra sig
Ja, jag har gjort slingor i håret de senaste 28 åren.
Färgar mig ibland, oroar mig (delvis irrationellt) för blåscancer och låter bli ibland.
Svärmor som har färgat regelbundet från och med 60-70-talets läbbiga kemikalier samtidigt som hon rökte förr i världen har fått blåscancer.
Lite läsning:
www.minplanet.se/aktuellt/1568-daerfoer-aer-harfaerg-farligt
"Kan ge cancer?
Aromatiska aminer kan även orsaka cancer i urinblåsan. En amerikansk undersökning visade att risken för cancer var fem gånger så hög för frisörer som jobbat minst tio år än för andra.
Den som färgade sitt hår en gång i månaden löpte dubbelt så stor risk att få urinblåscancer som den som lät bli. De här mest cancerogena ämnena togs bort i Europa för några år sedan men trots det finns det fortfarande en överrepresentation av blåscancer i yrkesgruppen.
– De tumörer som vi ser nu kan vara ett arv av de förbjudna ämnena men det kan också vara så att problemet finns kvar, berättar Maria Albin som är docent vid Lunds Universitetssjukhus."
Jag ändrar mig, jag färgade inte håret när jag var gravid eller helammade. Så nästan 1,5 år! :)