Ettåring vaknar alltid efter 45min!
Måste höra hur ni andra med ettåringar har det!
Min tjej är 12mån och vaknar numera alltid efter 45min sömn..det betyder att: Dagtid tycker jag att han får för kort sammanhängande vila och kvällstid får jag alltid söva om henne efter 45min...
Hennes dag:
8.30 vaknar
9.00 frukost
11.30 gröt
12.00 sover 45 min
13.00 lunch
16.00 mellanmål
16.15 sover numera 30min (vaknar själv)
18.00 middag
20.30 gröt
21.00 sova
Hennes sena dygnsrytm har bara blivit så och det passar oss just nu men kan det vara boven?
Kom gärna med förslag! Storebror skall hämtas 13.30 från dagis och hon sover tyvärr inte i vagn...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-01 12:04
Hann inte riktigt skriva klart sist så jag lägger gärna till lite:
Är det inte för lite för en 12månaders att sova 45min? Läser/hör oftast att 1.5-2.5 timmar är mer normalt.
Skulle hon klara sig på vilan fram till halv ett, ett o sen inget mer fram till läggdags?
Sen upplever jag det som ett "problem" att hon alltid vaknar efter 45min efter nattning och sen har hon ett antal uppvak under natten/tidig morgon, kanske 4-8st..det har jag "löst" genom att samsova och ge bröstet så slipper vi iallafall gå upp...men hur länge ska man hålla på med detta??
Vet att det finns massor med trådar ang liknande problem och Ja, jag har provat ALLT, utom att låta henne skrika..inte för att jag går itaket på metoder utan för att jag inte vill höra henne panikskrika. (3mån kolik räckte Hon vägrar napp o flaska o bara mamma duger på natten..
Hur har DU löst detta? Tips, råd, kommentarer