• Anonym (undran)

vad gäller

vad har jag som mamma för plikter mot pappan?

hur mycket måste jag involvera pappan i barnets liv?
    typ ta med han på saker som jag absolut inte vill mm

vet att jag måste se till att han får träffa barnet, men inte mycket mer

jag informerar såklart om det är något viktigt som ex sjukdom

jag har ensam vårdnad

• Svar på tråden vad gäller
  • Anonym

Du är skyldig att se till att barnet får träffa sin pappa så ofta och mycket som barnet behöver och som är möjligt. Du måste informera om saker som flytt och annat som pappan behöver veta inför umgängen.

• Anonym (undran)
    Anonym skrev 2013-01-31 17:29:17 följande:
    Du är skyldig att se till att barnet får träffa sin pappa så ofta och mycket som barnet behöver och som är möjligt. Du måste informera om saker som flytt och annat som pappan behöver veta inför umgängen.
    men är jag tvingad att åka med honom bara för att han vill det?

han bryr sig inte om barnets välbefinnande utan vill bara göra det för sin skull :/

jag hindrar inte honom att träffa barnet, men jag ringer ju knappast ner honom. utan vill han träffa henne så får han ringa

sen undrar jag med hur mycket jag måste anpassa mej efter honom, han har ju självmat valt att jobba utomlands. han tycker att när han är hemma ska jag skita i mitt vanliga liv och hela tiden vara tillgänglig
    så att han kan komma när han vill :/ 
  • Anonym
    Anonym (undran) skrev 2013-02-01 11:49:34 följande:
    men är jag tvingad att åka med honom bara för att han vill det?

han bryr sig inte om barnets välbefinnande utan vill bara göra det för sin skull :/

jag hindrar inte honom att träffa barnet, men jag ringer ju knappast ner honom. utan vill han träffa henne så får han ringa

sen undrar jag med hur mycket jag måste anpassa mej efter honom, han har ju självmat valt att jobba utomlands. han tycker att när han är hemma ska jag skita i mitt vanliga liv och hela tiden vara tillgänglig
    så att han kan komma när han vill :/ 
    Har du flyttat långt från pappan eller vart ska du åka menar du?

Givetvis måste han få ha umgänge när han kommer hem. Men även det kan schemaläggas.
  • Anonym (undran)
    Anonym skrev 2013-02-01 12:20:15 följande:
    Har du flyttat långt från pappan eller vart ska du åka menar du?

Givetvis måste han få ha umgänge när han kommer hem. Men även det kan schemaläggas.
    Nä jag bor där jag bor men han jobbar utomlands och är inte hemma så ofta

Han vill kanske åka till något köpcentrum eller liknande
    (DET misstaget gör jag inte om för sist han tog inte det minsta hänsyn till när barnet behövde äta eller byta blöja eller något sånt)

Ja tanken är att han ska träffa henne när han är hemma, men varför inte satsa på att lära känna barnet i sin hemmiljö först? lära sig rutinerna och vad hon gillar?
    är man iväg så blir det ju helt annorlunda och det är ändå jag som får sköta allt vilket även tar på mina krafter om man då är iväg långt

dock vet jag inte om vi kommer ses denna gång, detta så han är sjuk och jag vill inte riskera att barnet blir sjukt... något han verkar ha svårt för att förstå :/ det är ju inte han som blir lidande så det är väl därför han inte förstår hur mycket det tar på krafterna 
  • Anonym
    Anonym (undran) skrev 2013-02-01 13:50:47 följande:
    Nä jag bor där jag bor men han jobbar utomlands och är inte hemma så ofta

Han vill kanske åka till något köpcentrum eller liknande
    (DET misstaget gör jag inte om för sist han tog inte det minsta hänsyn till när barnet behövde äta eller byta blöja eller något sånt)

Ja tanken är att han ska träffa henne när han är hemma, men varför inte satsa på att lära känna barnet i sin hemmiljö först? lära sig rutinerna och vad hon gillar?
    är man iväg så blir det ju helt annorlunda och det är ändå jag som får sköta allt vilket även tar på mina krafter om man då är iväg långt

dock vet jag inte om vi kommer ses denna gång, detta så han är sjuk och jag vill inte riskera att barnet blir sjukt... något han verkar ha svårt för att förstå :/ det är ju inte han som blir lidande så det är väl därför han inte förstår hur mycket det tar på krafterna 
    Hur gammal är barnet? Hur sjuk är han om han är frisk nog att hämta o ta hand om barnet?  När separerade ni o hur länge jobbar han borta när han är borta? Många frågor men då kan jag ev ge bättre svar om du berättar lite.
  • Anonym (undran)
    Anonym skrev 2013-02-01 13:58:25 följande:
    Hur gammal är barnet? Hur sjuk är han om han är frisk nog att hämta o ta hand om barnet?  När separerade ni o hur länge jobbar han borta när han är borta? Många frågor men då kan jag ev ge bättre svar om du berättar lite.
    Barnet är mer än 6 månader

Vi har aldrig varit ett par så vi har inte heller kunnat gå ifrån varann
    Samma sekund jag fick + visste jag vad han skulle säga och att jag skulle bli ensamstående

han har testat både vartannan vecka och en gång i månaden, men han har träffat barnet i genomsnitt 2 h/mån enligt vad jag skrivit upp

han får inte ha barnet ensam alls för tillfället pga att han inte känner barnet

Han skulle inte hämta barnet och ta detta till sig utan jag ville inte att han skulle komma hit så länge han var sjuk för att undvika att smitta barnet
  • Anonym
    Anonym (undran) skrev 2013-02-01 19:52:52 följande:
    Barnet är mer än 6 månader

Vi har aldrig varit ett par så vi har inte heller kunnat gå ifrån varann
    Samma sekund jag fick + visste jag vad han skulle säga och att jag skulle bli ensamstående

han har testat både vartannan vecka och en gång i månaden, men han har träffat barnet i genomsnitt 2 h/mån enligt vad jag skrivit upp

han får inte ha barnet ensam alls för tillfället pga att han inte känner barnet

Han skulle inte hämta barnet och ta detta till sig utan jag ville inte att han skulle komma hit så länge han var sjuk för att undvika att smitta barnet
    Självklart ska du inte släppa iväg en bebis med en pappa som h*n inte har anknytning till.
  • Anonym (undran)
    Anonym skrev 2013-02-01 22:56:38 följande:
    Självklart ska du inte släppa iväg en bebis med en pappa som h*n inte har anknytning till.
    Han vill att jag och Barnet ska följa med på saker men det har jag inte lust med... av flera olika orsaker, bland ekonomin 
  • Anonym
    Anonym (undran) skrev 2013-02-01 23:26:10 följande:
    Han vill att jag och Barnet ska följa med på saker men det har jag inte lust med... av flera olika orsaker, bland ekonomin 
    Följa med på vad? Han betalar väl om det är under umgänget?
  • Anonym (undran)
    Anonym skrev 2013-02-01 23:39:36 följande:
    Följa med på vad? Han betalar väl om det är under umgänget?
    han vill att vi alla tre ska åka på utflykt. nä han kanske betalar mat och resa och sen spenderar han kanske 4-6 000 kr på sig själv medan jag själv inte kan köpa något. han tar inte heller hänsyn till barnets rutiner på något sätt :/

så att åka med honom är inget som på något sätt är kul. jag har åkt med honom en gång under hans pappa tid sen har vi varit  här i stan där vi bor. han låter oss följa med för att hans övriga vänner arbetar, det är bara då vi duger

dock fick jag nog i morse så imorgon ska jag ringa familjerätten

jag hade bokat in något som jag glömt bort att skriva upp, så jag messar honom 6.50, han ringer mej strax innan 11 och blir skitsur :/ han skyller på att han VILL sova ut när han är hemma och är ledig och han har ett sånt ansträngande jobb bla bla bla 

så nu har jag fått nog, ska ta reda på exakt vad som gäller imorgon så man kan säga ifrån på skarpen

han anklagade mej även att inte klara mej själv eftersom han betalar underhåll, men det är LAG på att betala underhåll så det är inget jag bestämmer. Sen barnet föddes har jag bett honom EN GÅNG om pengar och det var strax efter dopet (som JAG själv betalade) till en klänning åt Barnet för runt 170 kr. 
    Sen har jag gett honom val och frågat om han vill hjälpa till med Barnets försäkring samt till nya bilstolen. Men detta är inget måsten

Vilket jag även ska ta upp med honom imorgon innan jag tar emot pengar till stolen. Jag vill inte att han ska betala för att han känner sig tvungen utan för att HAN vill 
Svar på tråden vad gäller