Anonym skrev 2013-02-01 23:39:36 följande:
Följa med på vad? Han betalar väl om det är under umgänget?
han vill att vi alla tre ska åka på utflykt. nä han kanske betalar mat och resa och sen spenderar han kanske 4-6 000 kr på sig själv medan jag själv inte kan köpa något. han tar inte heller hänsyn till barnets rutiner på något sätt :/
så att åka med honom är inget som på något sätt är kul. jag har åkt med honom en gång under hans pappa tid sen har vi varit här i stan där vi bor. han låter oss följa med för att hans övriga vänner arbetar, det är bara då vi duger
dock fick jag nog i morse så imorgon ska jag ringa familjerätten
jag hade bokat in något som jag glömt bort att skriva upp, så jag messar honom 6.50, han ringer mej strax innan 11 och blir skitsur :/ han skyller på att han VILL sova ut när han är hemma och är ledig och han har ett sånt ansträngande jobb bla bla bla
så nu har jag fått nog, ska ta reda på exakt vad som gäller imorgon så man kan säga ifrån på skarpen
han anklagade mej även att inte klara mej själv eftersom han betalar underhåll, men det är LAG på att betala underhåll så det är inget jag bestämmer. Sen barnet föddes har jag bett honom EN GÅNG om pengar och det var strax efter dopet (som JAG själv betalade) till en klänning åt Barnet för runt 170 kr.
Sen har jag gett honom val och frågat om han vill hjälpa till med Barnets försäkring samt till nya bilstolen. Men detta är inget måsten
Vilket jag även ska ta upp med honom imorgon innan jag tar emot pengar till stolen. Jag vill inte att han ska betala för att han känner sig tvungen utan för att HAN vill