Någon som kan hjälpa mig att tyda min återkommande dröm?
Väldigt ofta drömmer jag att någon vill mig illa och det slutar alltid med att jag i självförsvar försöker strypa personen. Är det någon som vet vad detta kan betyda? Tacksam för alla svar!
Väldigt ofta drömmer jag att någon vill mig illa och det slutar alltid med att jag i självförsvar försöker strypa personen. Är det någon som vet vad detta kan betyda? Tacksam för alla svar!
Oj, spännande, fast jag förstår att det måste vara en otäck dröm.
Jag är ingen drömtydare, men jag har förstått det så att i drömmar är vi alla personerna som dyker upp, dom kommer ju alla från vår egen hjärna.
Och att man ska titta till känslorna drömmen väcker snarare än det som sker i drömmen.
Jag tänker rent spontant att det låter som om du är stressad/ pressad och känner dig kvävd.
Har du stora krav på dig som du förväntas uppfylla, från dig själv eller andra?
Ska bli intressant att se vad du får för svar från andra som kanske är mer kunniga än jag.
Drömtydning är alltid intressant
Drömmar om mord i sig tyder oftast på rädsla och ångest eller på att man gör sig av med en del av sig själv.
Att du gör det i självförsvar genom kvävning skulle kunna tyda på att du håller på att förändras på ett sätt som du egentligen inte vill förändras på, därför att du känner dig tvungen (T.ex nya vänner som beter sig på ett visst sätt, där du känner att du måste passa in?).
Eller så kan det vara någon annan/t som stör dig, som du vill göra dig av med.
Oj, vad mycket av det ni skrev som skulle kunna appliceras på mig. Jag är en person som lätt går ångest och har svårt för att inte kunna kontrollera andras bild av mig fullt ut, speciellt på jobbet. Jag har precis börjat jobba igen efter 1,5 års föräldraledighet och det är ju såklart vissa delar av det som känns jobbiga... Det kanske är den känslan s ligger och maler.
I drömmen slits jag mellan panikkänslor över vad jag håller på att göra samt en stark vilja att verkligen döda den andra personen. Skrämmande.
Då låter det verkligen som att du hittat svaret på dina drömmar
En teori om drömmar är att alla personer i drömmarna är en del av dig själv:)
Dasboot -Spännande! Berätta gärna mer!9
Vem är det du stryper i drömmen? Vågar man gissa att det är en obehaglig otydlig manlig skepnad? Ibland har jag haft obehagliga drömmar där det motsatta könet har jagat mig. Varje gång jag har drömt dessa drömmar så har det visat sig att mitt undermedvetna har velat säga mig något, eller göra mig uppmärksam på något som jag har förtryckt eller förnekar. Pröva att skriva ner din dröm så detaljerat som möjligt och, när du sedan läser igenom det, fråga dig själv vad sakerna i drömmen har för betydelse för just dig. Det sista är extra viktigt eftetsom vi upplever och värderar saker olika. Detta fungerar bra för mig.
Drömde att jag ströp min pojkvän i sängen med mina händer. Jag var rasande och ville strypa han men halt plöstligt så fick jag för mig att det kanske inte var någon dröm. Då fick jag skuldkänslor och försökte prata och skrika på han. Men han låg där livlös. Vad kan denna drömmen betyda?