• agl

Ni med lite fylligare barn...

Vilken bilbarnstol (nummer 2) använder ni? 

Sonen är fyllig och lång, vi ska snart köpa bilbarnstol nummer 2, och har fastnat för Maxi-Cosi, mobi.
    Någon som har den, och ett stort barn? Eller vilken rekommenderar ni?  

• Svar på tråden Ni med lite fylligare barn...
  • Masken84

Han har mycket att växa till i stolen nu har han selen i mitten hålen. Vi räknar med att ha stolen lång tid fram över :)

• Maggimou

AxKid kidzofix har vi bytt upp oss till för att kunna åka bakåt länge till. (Har en 3-åring) Grymt bra stol! Jämförde många!

• agl
    Masken84 skrev 2013-02-01 12:11:36 följande:
    Han har mycket att växa till i stolen nu har han selen i mitten hålen. Vi räknar med att ha stolen lång tid fram över :)
  • agl
    Maggimou skrev 2013-02-01 21:15:14 följande:
    AxKid kidzofix har vi bytt upp oss till för att kunna åka bakåt länge till. (Har en 3-åring) Grymt bra stol! Jämförde många!
    Går det att luta stolen om barnet somnar? Typ enhandsgrepp? 
  • Miew

Vi har en Britax Hi-way till våran dotter på 3½. Nu är hon inte jättelång, utan 95-98cm och ca 14kilo men hon sitter extremt bra i den och kommer kunna åka länge till i den

• agl
    Miew skrev 2013-02-02 12:47:26 följande:
    Vi har en Britax Hi-way till våran dotter på 3½. Nu är hon inte jättelång, utan 95-98cm och ca 14kilo men hon sitter extremt bra i den och kommer kunna åka länge till i den
    Tack, den ska jag kolla in! :) 
  • Maggimou
    agl skrev 2013-02-02 12:40:27 följande:
    Går det att luta stolen om barnet somnar? Typ enhandsgrepp? 
    Ja det gör det!
  • agl
    Maggimou skrev 2013-02-13 14:06:47 följande:
    Ja det gör det!
    Ok, då ska jag skriva upp den också! :D
  • KramKalas

Jag har en britax till sonen.. Han vägde 12kg på ett års kontrollen.. Nu som 3åring har han precis nåt 15kg. Så barn ändrar mycket

• mimamima

Britax Twoway hade vi, och den sitter min dotter snart 5 bra i fortfarande... Nu väger hon nästan 18 kg och är ca 110 cm lång... Hon har aldrig varit stor, men den stolen är väldigt rymlig... Lycka till i bilbarnstolsdjungeln...;)

• maximum

Vår son på snart 4år är runt 114cm lång och väger 20kg
    Vi har en brtax twoway och nu är jag supernöjd med den.
    Han åker fortfarande bakåtvänt och nu sitter han kanonbra i den. Ingen platsbrist alls.
    MEN när vi köpte den till honom när han var runt 8-9 månader så ångrade jag köpet ibland för den va så jättejätte stor och inte den bekvämaste.    

• MeAngeleyes

Vi valde mellan maxicosi mobi och britax Maxway och efter att ha mätt ryggen på båda och även upp till översta bälteshålen så föll valet på mobin. Våran tjej är lång men jag räknar med att hon kommer sitta bra i den länge!

• FrökenLöken

Fyllig? Vad är det för vuxenord att använda? Det heter väl ändå runt? Eller knubbigt?

Ursäkta avbrottet, var tvungen att poängtera det bara.

• agl
    FrökenLöken skrev 2013-02-16 10:28:33 följande:
    Fyllig? Vad är det för vuxenord att använda? Det heter väl ändå runt? Eller knubbigt?

Ursäkta avbrottet, var tvungen att poängtera det bara.
    Min unge är fyllig eller fluffig. Att säga att någon är rund eller knubbig tycker jag låter elakt, har aldrig gillat de orden. Fyllig eller fluffig låter bättre! ;) 
Svar på tråden Ni med lite fylligare barn...